شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۷۱۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
دکتر قاليباف در اجتماع پرشور بسيجيان شهرداري:
شهردار تهران گفت : حضور بسيج در همه صحنه ها يک ضرورت اجتناب ناپذير است ، اگر بسيجي در ميدان نباشد استقلال ، آزادي و جمهوريت نظام در خطر خواهد بود و بسيج بايد براي حفظ اين ارزش ها همواره در وسط ميدان باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف صبح امروز همزمان با آغاز هفته بسيج در صبحگاه مشترک بسيجيان شهرداري تهران که با حضور سردار همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله برگزار شد با بيان اين مطلب ، ضمن تبريک ميلاد امام هادي (ع) و گرامي داشت تقارن هفته بسيج با عيد سعيد غديرخم ، اظهار کرد : بدون شک عيد غدير نقطه تلاقي کاروان رسالت با طلايه داران ولايت بود ، عيد غدير يک اتفاق نبود و در واقع يک انتخاب رحماني براي تداوم ارزش هاي الهي و تداوم رسالت و نبوت بود و بايد به اين موضوع با همه وجود در تمام عرصه هاي زندگي توجه کنيم.


وي با اشاره به اينکه فرهنگ بسيج ريشه در فرهنگ قرآني دارد افزود : امروز که به عنوان بسيجي گردهم آمده ايم، احساس نکنيم که بسيج متعلق به من و شماست ، بسيج متعلق به همه تاريخ است . فرهنگ بسيجي از رويش هاي مکتب اسلام بوده و در فضاي نبوت و ولايت رشد يافته است .


شهردار تهران ادامه داد : بسيج از فرهنگ عاشورا و کربلا سيراب شده ، با طلوع خورشيد انقلاب اسلامي درخشيده و با دم مسيحايي امام عزيزمان  که جز براي خدا سخن نگفت و گام برنداشت  ، به اوج خود رسيده است و بايد قدر اين فرهنگ را بدانيم.


وي افزود : بسيجياني که پيرو مکتب اهل بيت (ع) بوده و پيمان بسته غدير هستند بدانند که اينها ارزش است ، بسيج از مردم ، با مردم و براي مردم است.


دکتر قاليباف با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند "اگر بسيجي در ميانه ميدان نباشد ، ارزش ها حفظ نمي شود" گفت : بسيج تبلور تشکل يافته جامعه اسلامي ايران است و براي دفاع از ارزش ها گام برمي دارد.


وي با تاکيد براينکه بسيج بايد با اقتدار و گمنامي در صحنه باشد چرا که گمنامي و مظلوميت از خصلت هاي بسيجي و نهفته در اين فرهنگ است بيان کرد : حضور بسيج در همه صحنه ها يک ضرورت اجتناب ناپذير است ، اگر بسيجي در ميدان نباشد استقلال ، آزادي و جمهوري اسلامي در خطر خواهد بود و بسيج بايد براي حفظ اين ارزش ها همواره در وسط ميدان باشد.


به گفته دکتر قاليباف بايد بدانيم که دشمنان داخلي و خارجي کمر بسته و به دنبال دشمني کردن با بسيج هستند .


وي ادامه داد : ما خودمان را با افتخار بسيجي مي دانيم و با هوشمندي و عقلانيت بايد از بسيج دفاع کنيم . محبت ، وقار ، گذشت ، نجابت و صداقت شاخصه هاي يک بسيجي است و بايد در جامعه توسط بسيجيان ساري و جاري شود.


شهردار پايتخت با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب از سوي مقام معظم رهبري به نام دهه پيشرفت و عدالت بيان کرد : اين دهه بايد دهه تلاش و کار مضاعف و خدمت بي منت باشد .


دکتر قاليباف با بيان اينکه وظيفه امروز ما دفاع از اسلام ، انقلاب اسلامي ، ولايت و تحقق آرمان هاي امام (ره) و شهدا و پاسداري از دستاوردهاي انقلاب است اظهار کرد : در دهه اول انقلاب ، اگرچه جنگ فرصتهايي را از ما گرفت اما بسيج در دفاع مقدس به خوبي درخشيد و امروز نيز با بصيرت و تلاش مضاعف بايد به پيش رود ، اين شاخص و هدف ماست.


وي با تاکيد براينکه بايد با هوشمندي و تدبير ، دشمنان داخلي و خارجي را بشناسيم و بهانه دست بهانه جويان ندهيم گفت : بايد به اين مسايل توجه کرد تا بتوانيم فرهنگ دين مداري و امر به معروف و نهي از منکر را به خوبي گسترش دهيم ، فرهنگي که امام حسين (ع) براي آن قيام کرد ، اين رسالت و وظيفه ماست و بايد به درستي آن را در دستور کار قرار دهيم.


شهردار پايتخت با تاکيد بر اثبات کارآمدي دين در اداره جامعه ، فتنه ها را توطئه دشمنان خواند و ادامه داد : دشمن با اين فتنه ها دو هدف را دنبال مي کند ، در هدف کوتاه مدت خود قصد ايجاد مشکل در جامعه و نظام ما را دارد و در هدف دراز مدت خود اين موضوع را دنبال مي کند که اگر با جنگ و فتنه در کوتاه مدت نتوانست بر انقلاب و ولايت و آرمان هاي رهبري پيروز شود ، نظام اسلامي را از کارآمدي بياندازد.


دکتر قاليباف افزود : ما امروز در سنگر مديريت شهري ، هدفمان اين است که اين بهانه جويي ها ما را غافل نکرده و صادقانه به مردم خدمت کنيم که اگر اين اتفاق بيفتد مورد عنايت خدا هستيم و دشمنان انقلاب را از هدف قرار دادن کارآمدي دين ، نااميد مي‌کنيم .


شهردار تهران خطاب به بسيجيان شهرداري گفت : اگر چفيه بر گردن مي اندازيد بدانيد که اين امانتي از فرهنگ عاشوراست و بايد به گونه اي عمل کنيم که فرداي قيامت مديون شهدا نباشيم .


نظر شما