جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۷۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
نخستين برنامه از جنگ "شب هاي تبريز" با استقبال صدها نفر از شهروندان تهراني در تالار مطهري فرهنگسراي خاوران برگزار شد.

به گزارش شهر از تبريز، طبق اعلام کميته اطلاع رساني هفته فرهنگي تبريز در تهران نخستين برنامه «شب تبريز» با حضور و هنرمندي هنرمندان برجسته تبريز و با استقبال و رضايتمندي بي نظير شهروندان تهراني همراه بود.

اجراي موسيقي موغام آذربايجاني با صداي ناصر عطاپور دارنده مقام دوم موسيقي موغام در جهان در حالي در شب تبريز برگزار شد که ناصر عطا پور در روزهاي گذشته جايزه ويژه جوان نخبه هنري را از دکتر احمدي نژاد رئيس جمهور محترم اسلامي ايران دريافت کرده است.اجراي نمايش «تکم» برگرفته از ادبيات فولکلور آذربايجان نيز در ابتداي اين مراسم باشور و شوق حضار همراه بود.

در اين مراسم که در ايام هفته ولادت و همزمان با شب ولادت امام هادي(ع) برگزار شد گروه موسيقي عاشيقي استاد رسول قرباني به اجراي قطعاتي از اين موسيقي خاطره انگيز با موضوع ائمه اطهار و مولا علي (ع) پرداختند.

اجراي موسيقي سنتي ايراني توسط گروه بيداد به سرپرستي استاد قادر رودکيان و صداي استاد شهرام آبرومند نيز يکي ديگر از بخشهاي اين شب به ياد ماندني بود .

گروه نمايش صمد و ممد نيز در اين برنامه به اجراي نمايش طنز پرداخت و مورد تشويق حاضران قرار گرفت.استاد نصير پايگذار نيز حضور خود را با اشعار جناس خود به سمع و نظر حاضران رساند.

استقبال و همراهي حضار با اين برنامه به حدي بود که عليرغم طول کشيدن برنامه تا ساعات پايان شب، هر برنامه با تشويق و شور حاضران همراه بود و ميهمانان تقاضاي تداوم برنامه ها را داشتند.

لازم به ذکر است برنامه جنگ شب تبريز بخشي از هشتاد برنامه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز است که براي هفته فرهنگي تبريز در تهران برنامه ريزي شده است.

نظر شما