پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۱۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
نخستين مجموعه آزمايشگاهي تحقيقات طب سنتي و هفت مركز آزمايشگاهي طب سنتي با حضور معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

 به گزارش "شهر" به نقل از وبدا، دكتر قانعي در اين مراسم طي سخناني با تاكيد بر اهميت مقوله طب سنتي اظهار كرد: طب سنتي بايد مبتني بر شواهد باشد تا در دنيا مورد پذيرش قرار گيرد و برهمين اساس اقدامي كه مركز تحقيقات طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي در راستاي تاسيس آزمايشگاه در كنار طب سنتي صورت داده، به معناي تبديل طب سنتي به طب مبتني بر شواهد و قابل پذيرش عقلانيت روز دنياست.

 

وي افزود: سهم امروز طب سنتي از طب ايراني سه درصد است؛ يعني از ميزان 2400 ميليارد تومان بازار دارويي،  70 تا 80 ميليارد تومان سهم داروهاي طب سنتي است. اين ميزان در برنامه پنجم بايد به 10 درصد معادل 240 ميليارد تومان و در برنامه ايران 1404 به يكهزار ميليارد تومان افزايش يابد.

 

قانعي با اشاره به مشكلات و موانع فراوان در انجام و به ثمر رسيدن نتايج اين كار و نيز ضرورت توانمندي و با قدرت عمل كردن در اين عرصه‌ها، وارد كردن طب سنتي در منابع كتب مرجع و تبديل طب سنتي به طب مبتني بر شواهد را لازمه دستيابي به سهم ده درصدي طب سنتي دانست.

 

براساس اين گزارش در پايان اين برنامه دكتر مصطفي قانعي به همراه دكتر محمدرضا رزاقي، رئيس دانشگاه شهيدبهشتي، دكتر محمد رحمتي، معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه وجمعي از اعضاي هيات علمي مركز تحقيقات طب سنتي آزمايشگاه‌هاي مجهز شيمي گياهي، سميت سلولي گياهان دارويي، كشت مالاريا، سل، آناليز دستگاه، ساخت گياهان دارويي و آزمايشگاه كنترل كيفيت داروهاي گياهي را افتتاح و از اين آزمايشگاه‌ها و نيز از مركز تحقيقات طب سنتي بازديد و در جريان برنامه‌هاي تحقيقاتي اين مركز قرار گرفتند.

نظر شما