جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۹
کد خبر: ۲۷۵۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
يکي از همکاران استاد هسته اي که در اقدام تروريستي امروز به شهادت رسيد گفت: مسئولان بايد در خصوص مسايل امنيت عمومي پاسخگو باشند.

دکتر سيد محمود رضا آقاميري عضو هيات علمي دانشکده مهندسي هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به شهادت دکتر شهرياري از اساتيد اين دانشکده گفت: شهيد مجيد شهرياري از برجسته ترين اساتيد هسته اي کشورمان بود که رتبه علمي ايشان استاد تمام بود.

 

وي با اشاره به خصوصيات و ويژگي هاي شخصي شهيد شهرياري افزود: شهيد بزرگوار از هر لحاظ - هم از لحاظ شخصيتي و هم از لحاظ دانش - براي اساتيد و دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي الگو و نمونه بود. ايشان جزو چهره هايي بود که مورد احترام همه بود. چون بنده با ايشان بسيار سفر کرده بودم هيچ گاه نديديم که نماز شب ايشان ترک شود.

 

آقاميري با اشاره به نيات شوم ترور کنندگان خاطرنشان کرد: ظاهرا آنان قصد دارند تا دست ما را از اين گونه اساتيد مجرب خالي و کشور را از نظر نيروي انساني متخصص فلج کنند. اين در حالي است که اين اساتيد ده ها نفر را تربيت کرده اند که به زودي جايگزين آن ها خواهند شد.

 

وي با بيان اينکه دکتر شهرياري از اساتيد بسيجي دانشکده مهندسي هسته اي بود خاطرنشان کرد: دشمنان کشورمان فکر مي کنند با به شهادت رساندن چند تن از اساتيد مي توانند دست مان را از رسيدن به علوم کوتاه کنند. ولي ما تا آخر ايستاده و تسليم نخواهيم شد.

 

عضو هيات علمي دانشکده مهندسي هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي در خصوص جلوگيري از وقوع اين دست مسايل در خصوص اساتيد هسته اي گفت: بايد ضمن مواظبت فردي بنيه امنيت ملي و اطلاعاتي مان را تقويت کنيم تا ديگر شاهد وقوع چنين حوادثي نباشيم.

 

وي با اشاره به ترور يک استاد ديگر در سال گذشته ادامه داد: هر چند بايد هر کسي مسيل امينت فردي را رعايت کند ولي مسئولان بايد در خصوص مسايل امنيت عمومي پاسخگو باشند.

 

آقا ميري در خصوص وضعيت دکتر عباسي نيز خاطرنشان کرد: تا چند دقيقه پيش که بالاي سر دکتر فريدون عباسي دواني در بيمارستان بودم حال ايشان مساعد و خطر رفع شده است.

 

دکتر مجيد شهرياري و دکتر فريدون دواني عباسي از اعضاي هيات علمي دانشکده مهندسي هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي صبح امروز در دو حادثه جداگانه مورد سوءقصد قرار گرفتند که در نتيجه آن دکتر شهرياري به شهادت رسيد و دکتر عباسي که به همراه همسرش عازم دانشگاه شهيد بهشتي بود از اين حادثه جان سالم به در برد و هم‌اکنون در بيمارستان تحت مداواي بيمارستان قرار دارد.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما