جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۸۰۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵
ده تابلو هنگامه صدري به قيمت پنج ميليون و 300 هزار تومان در نگارخانه ساربان فروخته شد. دكتر حسين اردلان درباره اين نمايشگاه گفت: هنگامه صدري سليقه مخاطب عام امروز را به سخره گرفته است.

به گزارش شهر، نمايشگاه «من سيال مي شوم» كه 21 آبان ماه در نگارخانه ساربان آغاز به كار كرده بود س از 13 روز تمديد در حالي به كار خود پايان داد كه همه ده تابلو هنگامه صدري به مبلغ پنج ميليون و 300 هزار تومان به فروش رفت.
در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه نشست تخصصي جهت شناخت و بررسي آثار هنگامه صدري با حضور دكتر حسين اردلان، سجاد باغبان و هنگامه صدري در نگارخانه ساربان برپا شد.
در اين نشست دكتر حسين اردلان پس از مروري كوتاه بر روي آثار صدري گفت: عقبه نگارگري هنرمند در اين آثار نمايان است. هنرمندي كه پس از طي مسير نگارگري امروز به يك فضاي معترض رسيده است.
وي افزود: با دو نگاه مي‌توان آثار صدري را مورد بررسي قرار داد. اول آن‌كه مخاطب بعد از تماشاي آثار درگير فضاهاي پر‌شده شناخته شده غربي مي‌شود و موتيف‌هاي نگارگري در كنار آثار نشان از پشتوانه‌اي از هنر نگارگري در صدري را به تصوير مي‌كشد و در اين ميان دوگانگي ميان پرتره‌ها و موتيف‌هاي نگارگري به صورتي كاملا عيان به چشم مي‌خورد و نگاه دوم چهره‌هاي زيبا و پرتره‌ها فضاي دكوراتيو را القا مي‌كنند كه با همجواري با موتيف‌هاي نگارگري به بعد تزيئني كار مي‌افزود.

دكتر اردلاني اضافه كرد: هنگامه صدري در آثارش سليقه مخاطب عام امروز را به سخره گرفته است. او از سر رضايت مولفه‌هاي نگارگري را در كنار پرتره مدل‌هاي غربي نگذاشته است. عمد و نقدي كه وي نسبت به مخاطب عام دارد در آثارش هويداست.
وي تصريح كرد: به نظر من اين آثار به دليل وجه اعتراض‌گونه‌شان گذرا هستند و يك پروسه بلند مدت در كارهاي صدري نخواهند بود.
در ادامه هنگامه صدري در جواب به اين سوال كه آيا از اين سيال بودن خوشنود است گفت: من از اين سيال بودن خوشحالم. بعد از بيست سال از فضاي نگارگري خارج شدم كه اين خود شجاعت و جسارتي بزرگ است. در اين آثار من به چالشي بزرگ دست يافتم و فهميدم نگارگري به آخر خط رسيده و توان بيان دغدغه‌هاي جامعه امروز را ندارد. من در آثارم وضعيتي از جامعه را بيان و رواج سطحي‌نگري در اجتماع را مطرح كردم.
در پايان دكترحسين اردلان به فضاي فمينيستي غيرمستقيمي كه بر آثار حكمفرماست اشاره كرد و گفت: آثار خوانش فمينيستي دارد و وجه استفاده ابزاري از زن را به تصوير مي‌كشد كه مخاطب امروز به سطحي‌ترين لايه‌ها توجه نشان مي‌دهد و حتي آمال و آرزوهايش را در لاشه‌هاي آرزوهاي ديگران جستجو مي‌كند.
آثار هنگامه صدري با عنوان «من سيال مي‌شوم» از تاريخ 21 آبان در نگارخانه ساربان شروع به كار كرد و ديروز يكشنبه 14 آذرماه با فروش تمامي آثار به كار خود پايان داد.


نظر شما