جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۸۰۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
معاون سازمان سنجش شرايط ثبت‌نام كنكور را تشريح كرد؛
معاون سازمان سنجش در تشريح ثبت نام كنكور سراسري سال 90 كه از عصر امروز به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش آغاز مي شود به شرايط ثبت نام در كنكور كه منوط به دريافت سوابق تحصيلي است اشاره كرد.

دكتر حسين توكلي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با تاكيد بر اين نكته كه روند اجرايي برگزاري آزمون، همانند سال گذشته است افزود: امسال ثبت نام در كنكور منوط به دريافت سوابق تحصيلي است.


وي با اشاره به جزئيات تغييرات كنكور سراسري سال 90 اظهار داشت: در كنكور سراسري سال آينده تاثير سوابق تحصيلي به 25 درصد افزايش يافته است.


معاون سازمان سنجش درخصوص نحوه دريافت كد سوابق تحصيلي از طريق سايت سازمان سنجش يادآور شد: داوطلباني كه براساس نظام جديد متوسطه از سال 84 تا 89 ديپلم خود را دريافت كرده اند چنانچه اطلاعات تحصيلي آنها از سوي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده و يا داراي نقص باشد بايد با همراه داشتن مدرك ديپلم متوسطه، كارنامه فارغ التحصيلي،‌ كارت ملي و شناسنامه حداكثر تا 10 دي ماه به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرك ديپلم مراجعه كنند.


توكلي ادامه داد: در صورتي كه داوطلبان امكان حضور در محل اخذ ديپلم را نداشته باشند به نزديك ترين اداره آموزش و پرورش محل كار و يا سكونت مراجعه و نسبت به رفع ابهامات اقدام كنند.


معاون سازمان سنجش از جمله الزامات شركت در كنكور سراسري براي داوطلبان را داشتن ديپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قديم آموزش متوسطه و يا گواهينامه پايه پيش‌دانشگاهي كه حداكثر تا 31 شهريور 90 اخذ شود اعلام كرد و گفت : دارندگان مدرك كارداني دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و دارندگان مدرك كارداني پيوسته آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش و داوطلباني كه حداكثر تا 31 شهريور ماه 90 در مقطع كارداني فارغ التحصيل مي‌شوند، حق ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري را خواهند داشت.


وي در ادامه با اعلام اين نكته كه فارغ‌التحصيلان دوره كارداني رشته‌هاي تحصيلي گروه آموزشي پزشكي به شرطي مي‌توانند در آزمون سراسري سال آينده شركت كنند كه خدمات قانوني مقرر را تا 31 شهريور ماه و يا 30 بهمن ماه 90 به پايان برسانند خاطر نشان ساخت: دانشجويان انصرافي چنانچه واجد شرايط لازم در دفترچه راهنما باشند حق ثبت‌نام و شركت در آزمون را دارند.


توكلي با تاكيد بر اين نكته كه متقاضياني كه از سال تحصيلي 64-1363 به بعد، دو نوبت در آزمون‌هاي ورودي دوره‌هاي روزانه رشته‌هاي تحصيلي متمركز و يا نيمه متمركز پذيرفته شده باشد، حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1390 را نخواهد داشت افزود: با توجه به محدوديت امكانات دانشگاه‌ها و لزوم توزيع عادلانه فرصت‌ها بين متقاضيان، پذيرش داوطلباني كه در مقاطع قبلي با استفاده از امكانات دولتي تحصيلات خود را در رشته‌اي به اتمام رسانده‌اند، در همان مقطع قبولي امكان پذير نيست و تنها امكان حضور اين داوطلبان در دوره نوبت دوم شبانه است كه در صورت قبولي در دوره روزانه،‌ داوطلبان مورد نظر مي توانند با پرداخت شهريه همانند دوره هاي شبانه در رشته قبول شده ادامه تحصيل دهند.


دكتر توكلي درخصوص ثبت نام اينترنتي و خريد كارت اعتباري كنكور سال 90 افزود: پرداخت اينترنتي از طريق سايت سنجش بايد با استفاده از كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه رمز پرداختي آن پيش از اين از طريق بانك صادر كننده اعلام شده است انجام پذيرد ، ضمن اينكه دفاتر پستي از روز سه شنبه نسبت به فروش كارت ها اقدام مي كنند و خريد كارت از طريق ساير روش ها از 14 آذر ماه در دسترس متقاضيان قرار گرفته است .


وي ادامه داد: يكي ديگر از روش هاي دسترسي متقاضيان به شركت در كنكور سال 90 از طريق خريد كارت اعتباري كنكور بوسيله تلفن همراه با دسترسي به سامانه همراه 24 سامان است كه در اين روش داوطلبان اطلاعات كارت اعتباري مخصوص ثبت نام خود را از طريق تلفن همراه خريداري مي كنند.



توكلي در زمينه استفاده داوطلبان از خدمات كارت اعتباري توضيح داد: براي اين منظور لازم است داوطلبان يك كارت بانكي عضو شبكه شتاب با رمز دوم (رمز خريد اينترنتي) و سيم كارت همراه كيش، ايرانسل يا تاليا در اختيار داشته باشند، بعد از عضويت، كد# 101*720* را با تلفن همراه خود شماره گيري كنند كه پس از طي مراحل اجرايي، نام كارت‌هاي بانكي ثبت شده در سايت سامانه همراه 24 نشان داده مي‌شود.


وي در ادامه روش عضويت در سامانه همراه 24 سامان را توضيح داد و افزود: براي عضويت در اين سامانه كاربر بايد كد * را با تلفن همراه خود شماره‌گيري نموده و پس از انتخاب زبان دلخواه خود گزينه ثبت نام (عضويت) را انتخاب کند . در اين مرحله يك كد براي عضويت در اختيار كاربر قرار خواهد گرفت كه به كمك اين كد و مراجعه به سايت http://mpay.samanepay.com عضويت خود را با كمك راهنماي داخل سايت تكميل كنند. لازم به ذكر است كه پس از عضويت در سايت، كاربر مي‌بايست يك يا چند كارت بانكي خود را در سايت ثبت کند. اين كارت يا كارت‌ها پس از ثبت، به تلفن همراه كاربر متصل مي‌شوند و براي استفاده از تمامي خدمات سامانه همراه 24 از جمله خريد كارت ثبت نام آزمون سراسري قابل استفاده خواهد بود.


وي تشريح كرد: پس از انجام مراحل اجرايي كاربر بايد كارت مورد نظر خود را انتخاب كند كه پس از آن شبكه شتاب ظاهر مي‌شود كه با ورود رمز و ارسال آن پس از چند ثانيه، اطلاعات مربوط به كارت اعتباري ثبت‌نام آزمون سراسري بر روي صفحه تلفن همراه نمايش داده مي‌شود كه در نهايت براي تاييد يك پيامك حاوي اطلاعات فوق و رسيد خريد بر روي تلفن همراه دريافت مي‌شود.


توكلي با اعلام اين نكته كه داوطلبان مي توانند كارت مورد نظر را از پايانه هاي فروش ( دستگاههاي كارت خوان ) شركت آسان پرداخت پرشين نيز تهيه كنند گفت: در اين روش داوطلبان با مراجعه به نزديكترين پذيرنده دستگاه كارت‌خوان (pos) در محل سكونت خود مي‌توانند به صورت نقدي يا با استفاده از كارت‌هاي عضو شتاب نسبت به خريد كارت اصلي يا علاقه مندي به تعداد مورد نياز اقدام كنند. براي اين منظور داوطلبان براي اطلاع از نشاني نزديكترين پذيرنده دستگاه كارت‌خوان شركت مذكور به خود، مي توانند به سايت شركت آسان پرداخت پرشين به نشاني https://www.persianswitch.com/plist.asp مراجعه کنند. ضمناً امكان دريافت دفترچه به صورت الكترونيكي بر روي سايت شركت مذكور نيز از روز يكشنبه 14/9/89 فراهم شده است.


توكلي در خاتمه با تصريح بر اين نكته كه هيچ داوطلبي نمي تواند بطور همز مان در گروه هاي آزمايشي اصلي شركت كند يادآور شد: مبلغ پرداختي براي ثبت نام داوطلبان شش هزار و 400 تومان است كه در صورت تقاضاي ثبت نام در چند گروه آزمايشي به ازاي هر گروه مبلغ يادشده بايد واريزشود. ضمن اينكه در صورت شركت در رشته هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي پرداخت 3 هزار و 400 تومان ديگر نيز الزامي است.


لازم به ذكر است ثبت نام كنكور سال 90 از عصر امروز (16 آذر ماه) به صورت اينترنتي آغاز و تا 28 آذر ماه ادامه دارد.

نظر شما