جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۸۰۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷
معاون وزير و رييس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش اعلام كرد كه آموزش و پرورش فقط به شش هزار و 400 آموزشگاه علمي آزاد و زبان مجوز فعاليت داده است.

علي باقر زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر،در پاسخ به اين سوال كه به چه تعداد آموزشگاه علمي آزاد از سوي آموزش و پرورش مجوز فعاليت داده شده است اظهار داشت : آموزش و پرورش به سه هزار و 100آموزشگاه علمي آزاد و سه هزار و 300مركز به صورت اختصاصي در زمينه آموزش زبان مجوز فعاليت داده است.


وي با تاكيد بر اين نكته كه آموزشگاههايي كه از آموزش و پرورش مجوز فعاليت دريافت كرده اند، مورد ارزيابي و نظارت مستمر قرار دارند افزود: آزمون هاي اين آموزشگاهها نيز با نظارت آموزش و پرورش برگزار مي شود كه در اين زمينه پرسش هاي آزمون ها در اختيار مركز سنجش آموزش و پرورش قرار گرفته و پس از ارزيابي توسط متخصصان، ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي سوالات مورد بررسي قرار مي گيرد.


رييس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش تصريح كرد: در آموزشگاههاي تحت نظر آموزش و پرورش صلاحيت علمي و اخلاقي نيروي انساني در كنار مهارت كاري مورد تاكيد است تا اعتبار آنها مورد تاييد آموزش و پرورش قرار گيرد.


باقرزاده با اشاره به اين نكته كه سالانه يك ميليون دانش آموز در آموزشگاههاي علمي آزاد آموزش و پرورش ثبت نام مي كنند افزود: اعتبار اين آموزشگاهها مورد ارزيابي كارشناسان آموزش و پرورش قرار مي گيرد تا نمره كسب شده از سوي دانش آموزان ضمن دارا بودن اعتبار ، رضايت كاذب را در آنها بوجود نياورد.

در همين زمينه بخوانيد:

الزام پرداخت 5 درصد از شهريه دريافتي آموزشگاههاي علمي آزاد به آموزش و پرورش

نظر شما