جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۷
کد خبر: ۲۸۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
فروش اكسپوي هفت‌نگاه چهارم با فروش تابلوي 70 ميليون توماني سهراب سپهري از مرز 200 ميليون تومان گذشت.

به گزارش شهر، چهارمين فروش بزرگ سال هنرهاي تجسمي هفت نگاه که از چهارم آذر در پنج گالري خانه هنرمندان برپا شده است، عصر ديروز از مرز 200 ميليون تومان گذشت.

اين درحالي ست که گران ترين تابلوي هفت نگاه چهارم، اثري از شاعر و نقاش برجسته، زنده ياد سهراب سپهري به قيمت 70 ميليون تومان به فروش رسيد. اين نقاشي آبستره که با تکنيک رنگ و روغن روي بوم خلق شده است در مساحت 75 در 115 قلم‌ شاعر صداي پاي آب را بر خود ثبت دارد.

استقبال جالب توجه خريداران و اقشار مختلف مردم و نيز شرايط خاص آب و هوا و تعطيلات پياپي موجب شده است هفت نگاه چهارم تا دوشنبه 22 آذرماه تمديد شود.

در چهارمين هفت نگاه تا اين لحظه 43 نقاشي و مجسمه از 43 هنرمند به فروش رسيده است که پس از سهراب سپهري، فروش 35 ميليون توماني اثر سيدمحمد احصايي، مجسمه‌اي از مجموعه «تاها، پرنده، قفل رهايي» اثري از تاها بهبهاني 14 ميليون تومان، اثر زنده ياد جعفر روح‌بخش و نيز نقاشي از بيتا وکيلي هريک 12 ميليون تومان و تابلويي از صادق تبريزي 10 ميليون تومان جزء گرانبهاترين آثار به فروش رسيده‌اند؛ اين درحالي‌ست که فرح اصولي، تنها بانوي نگارگر نوگراي ايراني که در حراجي‌هاي معتبر بين‌المللي صاحب جايگاه ويژه‌اي است با ارائه آثار تازه‌اي به هفت نگاه چهارم که ابعاد کوچکي دارند با فروش دو اثر يکي چهار ميليون و ديگري پنج ميليون تومان درهمين صف قرار گرفته است.

از نظر تعداد اثر به فروش رسيده از يک هنرمند مجسمه‌ساز جوان، مونا پاد که از شاگردان پيشرو «پرويز تناولي» است با فروش شش اديشن از يک مجسمه که هريک 500 هزارتومان قيمت داشت حائز رتبه نخست است. احمد نادعليان هنرمند برجسته هنرمحيطي که ارزان‌ترين آثار هفت‌نگاه چهارم به او تعلق دارد با فروش سه سنگ 50 هزارتوماني در رتبه دوم است. ندا معين افشاري نقاش جوان که اين روزها به سبب کسب جايزه ششم مسابقه بين المللي Human habitation نقاشي‌هايش در لندن به تماشا گذاشته شده است با فروش دو اثر هريک به قيمت 300 هزار تومان حائز رتبه سوم است.


پس از گذشت 12 روز از هفت نگاه چهارم ياسمين سينايي، عليرضا سعادتمند، ساناز دزفوليان، ناصر اويسي، سهراب هادي، احمد امين نظر، سينا قاسمي، ناهيد داور پناه، سارا خلفي، هديه خواجه‌زاده، سهراب مرزبان، پري ملک‌زاده، ژاله طالب‌پور، مرجان رضوي، عبدالناصر گيو، زهرا صفي‌آبادي، اميرحسين حسين‌پور، سعيد دواني، محسن عزيزي، محسن فولادپور، مهتا مشايخي، شهرزاد غفاري، کيانا غيايي و حسين چراغچي هريک، يک اثر در هفت نگاه چهارم به فروش رسانده‌اند.

چهارمين فروش سال هنرهاي تجسمي ايران هفت‌نگاه تا دوشنبه 22 آذر ماه در خانه هنرمندان ايران واقع در خيابان ايرانشهر داير است و علاقه‌مندان مي‌توانند يكشنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 8 شب و پنج‌شنبه و جمعه 2 تا 8 بعد از ظهر از اين آثار بازديد و خريد كنند.



نظر شما