جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۸۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران اعلام كرد:
خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران گفت: عاملان اين حادثه تروريستي را پست‌ترين موجودات عالم و افرادي مسخ شده توصيف كرد كه در تداوم جنايت يزيديان در كربلا اين جنايت را مركتب شدند.

به گزارش " شهر " حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقي خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران با محكوم كردن حمله تروريستي چابهار اظهار داشت: كشتار نوزادان و افراد بي گناه در اين حادثه سبب جريجه دار شدن وجدان هاي بشري است و مسلم است كه اين افراد از سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي بيگانگان ماموريت انجام اين جنايت را داشتند.


خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، ايجاد اختلاف و دامن زدن به مسايل فرقه‌اي و نيز ايجاد نا امني براي جلوگيري از پيشرفت روز افزون كشور را علت انجام چنين جناياتي از سوي تروريست‌ها برشمرد.


اقدام تروريستي و انفجار در ميان عزاداران تاسوعاي حسيني در چابهار، حدود 130 نفر از هموطنان شيعه و سني را كه در بين آنها چند زن و كودك نيز وجود دارند، شهيد و زخمي كرد.


اين اقدام تروريستي و انفجار بمب در جمع عزاداران حسيني، مقارن ظهر روز تاسوعا و در مقابل مسجد امام حسين (ع) و در نزديكي فرمانداري چابهار رخ داد.


صديقي تأكيد كرد: سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي بيگانگان با حمايت از اين تروريست‌ها 2 هدف را در كشورمان پيگيري مي‌كنند.


وي افزود: هدف اول سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي بيگانگان ايجاد اختلاف فرقه‌اي در كشورمان است كه البته اين يك سلاح قديمي در دست انگليس است.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران ‌اظهار داشت: رهبري هدايت‌گونه امام‌خميني(ره) و اكنون خلف صالح ايشان اين مشكل را در كشور حل كرده كه نمونه‌هاي آن را در سفر مقام معظم رهبري به استان كردستان مشاهده كرديم.


امام جمعه موقت تهران با تسليت ايام محرم‌الحرام و روز عاشورا به امام زمان‌(عج) گفت: حادثه عاشورا زيباترين تابلويي است كه در تاريخ آفرينش ترسيم شده است و خطوط اين تابلو زيباست و باطنش نوري است كه در امتداد زمان و تا انقراض عالم زيبايي خلق كرده، نورافشاني مي‌كند و با توليد حماسه، ملت‌ها را سرافراز و ستمگران و منافقان را سرافكنده مي‌سازد.


صديقي اظهار داشت: حادثه عاشورا يك تصادف و جريان اتفاقي نيست و جرياني نبود كه گروهي براي امري ريسك كنند.


وي افزود: جريان عاشورا و برنامه‌اي كه به دست امام حسين(ع)، شهداي كربلا، حضرت زينب(س) و به رهبري حضرت زين‌العابدين(ع) واقع شد، جرياني بود كه از آغاز خلقت بازگو شده و تاريخ بشر منتظر اين حادثه بود.


امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: همانطور كه ظهور حضرت مهدي(عج) برنامه‌ريزي شده و محل ظهور و تعداد ياران ايشان مشخص است، جريان كربلا نيز به همين روشني برنامه‌ريزي شده بود و امام حسين(ع) با مأموريت خداوند از مدينه حركت كرد و به دشت كربلا رسيد.


صديقي گفت: زنان و كودكان و افرادي كه در كاروان امام حسين(ع) در كربلا حضور داشتند، مجري يك دستورالعمل بوده و براي تشكيل يك پايگاه مبارزاتي براي همه خلقت آمده بودند و قدم در جهاد گذاشتند.


وي تصريح كرد: كساني كه ايمان داشته و عمل صالح دارند اما اهل مبارزه با باطل نيستند، از ورشكستگي و خسران نجات پيدا نخواهند كرد و انسان‌هايي پيروز هستند كه نسبت به ديگران حساسيت و غيرت دارند و با همه وجود خود براي اقامه عدالت و حق در صحنه حاضرند.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران در ادامه اظهار داشت: انسان‌هاي خوش‌گذران، راحت‌طلبان و وابستگان به چنين جايگاهي نمي‌رسند و بايد توجه داشت كه حق جهاد از جهاد اكبر آغاز مي‌شود و در ابتدا بايد خود را به در خلوت‌ها بيازماييم.


صديقي با بيان اينكه حب جاه از بيماري‌هاي ريشه‌‌داري است كه خيلي عميق بوده و به سادگي قابل رفع نيست، خاطرنشان كرد: كربلايي‌ها عشاق و سرسپردگان ولايت هستند و دل‌هاي آنان از اغيار پاك است.


‌صديقي در خطبه‌هاي دوم نمازجمعه تهران با اشاره به اينكه تقوا توشه‌اي است كه به آن نياز داريم و در خانه برزخ تنها چيزي كه مشكل ما را حل مي‌كند، تقواست، گفت: خوشا به حال كساني كه توشه تقوا را براي خود مهيا كرده‌اند.


 صديقي با اشاره به اينكه ايران اسلامي الگويي براي همه كشورهاي جهان است، خاطرنشان كرد: دشمنان انقلاب اسلامي كشور ايران را به صورت جهشي رو به توسعه و پيشرفت مي‌بينند و در نتيجه براي مقابله با اين پيشرفت‌ها قصد ايجاد ناامني دارند.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران‌ تأكيد كرد: دشمنان نظام اسلامي قصد دارند با اين اقدامات تروريستي و ايجاد ناامني پيوند ملت و نظام اسلامي را دچار اختلال كنند اما به كوري چشم اين دشمنان همانطور كه ايران اسلامي در طول 8 سال دفاع مقدس چرخه‌هاي پيشرفت خود را پيگيري ‌كرد، اكنون نيز كه از ثبات برخورداريم به پيشرفت‌هاي روزافزون ادامه خواهيم داد.


صديقي با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت آيت‌الله‌ مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهيد آيت‌الله مفتح از رجال علمي، فلسفي، حوزوي و دانشگاهي بود كه نقطه وصل ميان حوزه و دانشگاه بود.


وي اظهار داشت: ارتباط حوزه با دانشگاه جزو ضروريات و اصول اوليه كشور است و موجب مي‌شود تا اساتيد و دانشجويان با ايمان و متعهد باشند و از سوي ديگر مولد علم باشند.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران ‌با بيان اينكه دشمنان نظام اسلامي شهيدان مطهري، مفتح و بهشتي را به خاك و خون كشيدند تا چراغ راه علم را در كشورمان خاموش كنند، خاطرنشان كرد: امروز بايد سجده شكر به جاي آوريم كه شهيد شهرياري را در كنار شهيدان مفتح و مطهري مي‌بينيم و اين امر نشان دهنده اين است كه ولايت‌مداري در دانشگاه‌ها شكل گرفته است.


صديقي تأكيد كرد: تمامي نخبگان حوزه و دانشگاه بايد دست در دست همه دهند تا علم، صنعت و فناوري را مبتني بر خداشناسي ايجاد كنند.


وي اظهار داشت: در رسانه‌هاي خبري مشاهد كرديم كه تظاهرات خياباني در كشورهاي غربي شكل گرفته است و با اين جريانات مردم كشورهاي غربي اكنون به باطن دولت‌مردان خود آگاه شده‌اند.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران افزود: كشور انگليس كه دم از حقوق بشر مي‌زند، نتوانست راهپيمايي آرام دانشجويان اين كشور را تحمل كرده و دست به ضرب و شتم آنان زده و چهره‌هاي اين دانشجويان را معرفي كرد.


صديقي خاطرنشان كرد: كشور انگليس با افزايش 3 برابري شهريه‌هاي دانشگاه نشان داد كه تحصيل حق همه انسان‌ها نيست.

نظر شما