شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۸۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
براساس برنامه‌ريزي به عمل آمده در سال‌جاري
معاون آموزش متوسطه اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اين نكته كه سال گذشته 246 مدرسه در تهران هوشمندسازي شدند افزود: طبق برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده امسال بيش از يك هزار مدرسه در شهر تهران هوشمند‌ سازي مي‌شوند.

محمود حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار شهر،درخصوص طرح هوشمند سازي مدارس تهران اظهار داشت: رويكرد هوشمندسازي مدارس تهران از سال گذشته در دستور كار اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران قرار گرفت كه براي اين منظور در ابتدا نقشه راهي براي مديران آموزشي تهيه شد تا با آشنايي كامل و كسب مهارت هاي لازم در اين زمينه گام برداريم.


معاون آموزش متوسطه اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران با يادآوري اين نكته كه سال گذشته 246 مدرسه از مدرسه در شهر تهران هوشمند سازي شده است افزود: در سال جاري تلاش شده است در تعامل با مديران آموزشي شرايطي مهيا شود كه تعداد بيشتري از مدارس وارد سيستم هوشمندسازي شوند.


وي درخصوص زيرساخت‌هاي اوليه فناوري از جمله اينترنت پرسرعت كه به عنوان اينترانت در شهر تهران استفاده مي‌شود خاطرنشان ساخت : اينترنت مورد استفاده بايد داراي پهناي باند مناسب باشد تا مدارس بتوانند بدون دغدغه تمام محتواي آموزشي خود را از اين طريق به دانش‌آموزان انتقال دهند.


حسيني با اعلام اين نكته كه در حال حاضر درخصوص سرعت اينترنت در تهران با مشكلاتي مواجه هستيم گفت: وزارت ارتباطات در اين زمينه همكاري مناسبي با آموزش و پرورش داشته است كه از جمله آن نصب ADSL در مدارس‌‌ هوشمند است اما براي رسيدن به نقطه مطلوب زمان و امكانات بيشتري مورد نياز است.


ايجاد مدارس هوشمند تا سال 96 در كل كشور

عضو هيات موسس مدارس هوشمند مهمترين وجه تمايز مدارس هوشمند از مدارس سنتي را نگاه مهارت آموزي در کنار آموزش عنوان کرد و گفت: طبق پيش بيني هاي انجام شده تا سال 96 در تمامي شهرستانهاي کشور يک مدرسه هوشمند دخترانه و پسرانه خواهيم داشت.


وي هزينه راه اندازي هر مدرسه را 300 ميليون تومان عنوان کرد و گفت: شهريه هر دانش آموز براي استفاده از مدارس هوشمند در تهران حدود يک ميليون و 600 هزارتومان در نظر گرفته شده است.

پيمان سلطاني با اشاره به اين نكته كه ظرفيت هر واحد درسي حدود 100 نفر است و کلاس هاي مدارس هوشمند نيز حدود 20 نفر ظرفيت دارد ادامه داد: آموزش الكترونيكي داراي انعطاف پذيري بسيار است، محيط يادگيري مبتني بر محتواي الکترونيکي، امکان به اشتراک گذاشتن منابع آموزشي از طريق اينترنت و افزايش يادگيري نسبت به آموزش سنتي به عنوان مدل مفهومي ايجاد مدارس هوشمند از جمله مزاياي اين مدارس است.


وي از وجود کتابخانه الکترونيکي، سايت کامپيوتر و آزمون الکترونيکي و آزمايشگاه به عنوان امکانات آموزشي مدارس هوشمند نام برد و افزود: در اين مدارس سعي شده است که ساختار مدرسه به صورت هوشمند و الکترونيکي اداره شود.

  

سلطاني برقراري ارتباط مدارس را از طريق دکل هاي ارتباطي و با پهناي باند 300 مگابيت در ثانيه عنوان کرد و گفت: با وجود شبکه اينترانت بدون نياز به اينترنت مي توان هر نوع اطلاعاتي اعم از فيلم و تصوير را بين واحدها برقرار کرد.

  

وي با تاکيد بر اينکه مدارس هوشمند پيشتازان کامپيوتر ايران تلفيقي از دو نمونه مدرسه هوشمند با کاربرد نرم افزارهاي چندرسانه اي و سيستم مديريتي هوشمند است اضافه کرد: اين مدارس مي تواند الگويي براي ايجاد مدارس هوشمند از سوي آموزش و پرورش باشد و حتي وزارت آموزش و پرورش درصدد است تا مدارس دولتي را در کنار مدارس خصوصي به اين سمت سوق دهد.

نظر شما