جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۹۱۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
قباد شيوا، گرافيست و تصويرساز پيشكسوت از برگزاري مراسم بزرگداشت و جشن هفتادسالگي‌اش در گالري ايست خبر داد.

قباد شيوا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهر درباره اين مراسم گفت: با توجه به اين‌كه تا يك‌ماه ديگر يعني در تاريخ چهارم بهمن‌ماه هفتاد ساله مي‌شوم، دوستانم لطف كرده‌اند و برنامه‌اي را ترتيب داده‌اند كه عصر سوم بهمن‌ماه در گالري ايست برگزار مي‌شود.


وي درباره نحوه برگزاري اين مراسم گفت: به بهانه هفتاد ساله شدنم، نسخه‌ اصلي بخشي از آثار ايلوستراسيون (تصويرسازي) من كه بسيار هم قديمي هستند، در اين گالري به نمايش گذاشته مي‌شود. در كنار اين تصويرسازي‌ها، تعدادي از طراحي‌هاي قديمي‌ام نيز نمايش داده مي‌شود.


وي تصريح كرد: به اين دليل كه فضاي گالري خيلي بزرگ نيست، امكان نمايش دوره‌اي و مجموعه‌اي آثار من در آن وجود ندارد. به همين دليل اين آثار كه كمتر ديده شده‌اند و تا به حال به نمايش گذاشته نشده‌اند و قديمي هم هستند، به‌صورت دكوراتيو در كنار برگزاري اين جشن؛ در گالري ايست نمايش داده مي‌شوند.


شيوا همچنين از انتخابش به عنوان يكي از داوران پوسترهاي جشنواره تئاتر فجر خبر داد. وي گفت: صبح امروز براي اين داوري با من تماس گرفتند و بايد در قضاوت و انتخاب پوسترهاي برگزيده جشنواره تئاتر فجر شركت كنم.



قباد شيوا طراح و گرافيست، در سال 1319 در همدان متولد شد. وي در سال 1345 در رشته نقاشي از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهاي زيبا فارغ‌التحصيل شد و پس از سال‌ها تجربه عملي در زمينه گرافيک، فوق ليسانس خود را از دانشگاه pratt شهر نيويورک در سال 1359 اخذ کرد.


شيوا طي چندين دهه فعاليت هنري، با خلق آثار بديع توانست به نوعي گرافيک با ويژگي ايراني دست يابد و آن را به دنيا معرفي کند و به دليل همين ويژگي، آثار وي در موزه‌هاي مختلف جهان و مجموعه‌‌هاي بين‌المللي جاي گرفته ‌است.


نظر شما