شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۹۳۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
رييس سازمان حفاظت محيط زيست بر ضرورت پيشتاز بودن اين سازمان در پاسخگويي به نيازهاي طرح هاي توسعه اي تاكيد كرد و افزود: دوره اي كه سازمان با پاسخ نه برنامه هايش را توجيه مي كرد، گذشته است و امروز براي يافتن پاسخ آري با حفظ ضوابط و شاخص ها راه حل هاي لازم را براي ادامه اجراي طرح ها پيدا و مجريان و پيمانكاران را به آنچه مصلحت است راهنمايي كنيم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست در اين همايش مهندس محمدي زاده با اشاره به گسترش مساحت مناطق حفاظت شده در كشور اظهار داشت: در راستاي تعهد كشور مبني بر اختصاص 10 درصد از مساحت كشور به مناطق حفاظت شده، با تلاش چند ماهه اخير مساحت مناطق حفاظت شده كشور از 6/3 وسعت جغرافياي كشور به بالاي 10 درصد مساحت جغرافياي كشور افزايش يافته است.

محمدي زاده افزود: تجديد نظر در محدوده هاي مناطق حفاظتي كشور در هر نقطه اي كه ارزش حياتي ندارد، بويژه مناطقي كه به امور و رفع مشكلات مردم مربوط مي شود با همكاري استانداري ها صورت گيرد و در مناطقي كه ارزش حياتي ندارد و يا به برطرف شدن مشكلات مردم مي انجامد از حوزه حفاظت خارج و مناطقي كه ارزش حفاظتي بيشتري دارند به حوزه مناطق حفاظتي اضافه شود و آخرين زمان براي اين كار تا پايان امسال است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اولويت هاي اين سازمان گفت: استفاده از فناوري هاي نوين در كنترل پساب ها و جلوگيري از آلاينده ها، موضوع حفظ جنگل ها و جلوگيري از آتش سوزي ها، امداد و نجات، تجهيزات آتش نشاني، آموزش محيط بانان و اجرا كردن تعهدات بين المللي در اولويت برنامه اين سازمان است.

محمدي زاده، بر ضرورت پيشتاز بودن سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخگويي به نيازهاي طرح هاي توسعه اي با استناد به ضوابط و شاخص ها تاكيد كرد و افزود: دوره اي كه سازمان حفاظت محيط زيست با پاسخ نه برنامه هايش را توجيه مي كرد، گذشته است و امروز براي يافتن پاسخ آري با حفظ ضوابط و شاخص ها راه حل هاي لازم را براي ادامه اجراي طرح ها پيدا و مجريان و پيمانكاران را به آنچه مصلحت است راهنمايي كنيم.

وي در ادامه گفت: در موارد بسياري اطلاع داريم كه اين سازمان در پاسخگويي به استعلام براي اجراي طرح ها عقب است، در صورتي كه بايد پاسخ استعلام طرح ها ي بزرگ در اسرع وقت داده شود.

محمدي زاده اظهار داشت: سازمان محيط زيست بايد از طرح ها، يك گام جلوتر باشد و با تهيه اطلس توسعه و قرار دادن آن روي سايت سازمان، بايدها و نبايدها بدون آنكه شركتي يا پيمانكاري مراجعه حضوري به ما داشته باشد، به آنها گوشزد شود.

وي اضافه كرد: سه مصوبه از مصوبات بخش محيط زيست در دور اول سفرهاي استاني مشكل دارد و مصوبات دور دوم 70 درصد محقق شده و در دور سوم انتظار داريم در اعتبارات سال آينده مصوبات سفر استاني در اولويت باشد.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر نهايي شدن سند ملي محيط زيست كشور افزود: اين سند يك ماه ديگر ابلاغ مي شود همچنين سندهاي استاني محيط زيست 31 استان نيز در چارچوبي كه به استان ها ابلاغ شده است بايد به تصويب شوراي برنامه ريزي استان مربوطه برسد و به عنوان يك سند پايه اي در توسعه استان ها ملاك قرار گيرد

همايش سراسري مديران ستادي و استاني با حضور مهندس محمد جواد محمدي زاده رييس سازمان حفاظت محيط زيست معاونين مشاورين و مديران كل ستادي و استان ها اول ديماه در عسلويه برگزار شد.

 

نظر شما