جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۳۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۱
دبير کارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي از استمرار روند مرمتي بناهاي تاريخي شاخص شهرستان اهر تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش شهر از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مهندس تراب محمدي در بازديد از کارگاه مرمتي مسجد سبزه ميدان اهر، روند مرمت اين بنا را مورد تاييد قرار داد و بر دقت و سرعت در باقي مراحل مرمتي اين مسجد تاريخي تاکيد كرد.

وي گفت: بناهاي تاريخي که کاربري هاي مذهبي نيز دارند براي مجموعه مديريتي سازمان بسيار حايز اهميت هستند و در مرمت و به سازي آنها دقت و حساسيت زيادي لحاظ خواهد شد.

به گفته سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مسجد جامع شهرستان اهر، ديگر بنايي است که مرمت آن ادامه دارد و با روند فعلي، طبق برنامه ريزي هاي انجام گرفته به پايان خواهد رسيد.

محمدي، استمرار مرمت و به سازي و استحکام بخشي به مجموعه تاريخي بقعه شيخ شهاب اهري را از ديگر اقدامات مهم و ارزشمند سازمان دانست و افزود: با توجه به قدمت و اهميت بسيار زياد اين بنا و با توجه به وسعت و عظمت سازه بناي مقبره، از خبره ترين و توانمندترين استادکاران و مرمتگران در احياي مجموعه بهره گرفته‌ايم.

وي تصريح کرد: هم اکنون موزه ادب و عرفان استان در اين مجموعه قابل بازديد عموم علاقمندان است و گردشگران مي توانند زيبايي هاي اين سازه ارزشمند را نيز مورد بررسي قرار دهند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به موزه قاسم خان اهري گفت: تکميل و تجهيز اين مجموعه نيز در دست اقدام است و پس از اتمام و افتتاح اين مجموعه، شاهد وجود يک موزه ارزشمند ديگر در شهرستان تاريخي اهر خواهيم بود.

نظر شما