جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۴
وزير علوم در ابلاغيه‌اي به دانشگاه‌ها؛
وزير علوم، تحقيقات و فناوري الزامات قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را به دانشگاه‌ها، پژوهشگاهها، پارک‌هاي علم و فناوري و کليه موسسات تابعه اين وزارت ابلاغ نمود.

به گزارش " شهر"، در بخشنامه ابلاغي دکتر کامران دانشجو آمده است: با توجه به ضرورت‌ها و الزامات اعتقادي و اجتماعي و در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه مصوب 1388 و آيين نامه اجرايي ماده 8 قانون مذکور کليه واحدهاي تابعه مکلف هستند صرفه و صلاح در امور اداري و مالي و رعايت دقيق قوانين و مقررات جاري را نصب العين خود قرار دهند.


همچنين دراين بخشنامه تاکيد شده است: نظر به آغاز فصل زمستان و افزايش حجم استفاده از مواد سوختي، با اعمال مديريت مصرف نهايت صرفه جويي را در حامل‌هاي انرژي معمول دارند و از ميزان مصارف زايد در کليه موارد جلوگيري نمايند.


وزير علوم در ابلاغيه خود افزوده است: با توجه به عزم جدي همه ارکان نظام به ويژه سياست دولت دهم در اجراي موفقيت‌آميز قانون هدفمندي يارانه از جمله ثبات بهاي مواد اوليه مصرفي جهت تغذيه دانشجويان ،هرگونه افزايش بهاي غذاي دانشجويي اکيداً ممنوع مي‌باشد.


در ادامه بخشنامه آمده است: بديهي است هرگونه افزايش در خدمات رفاهي و شهريه دانشجويان وجاهت نداشته و اعطاي تسهيلات توسط مسئولين ذيربط از جمله صندوق رفاه دانشجويان و معاونتهاي ستادي وزارتخانه به کليه مراکز آموزش عالي دولتي و غيردولتي به ميزان همکاري معموله در اجراي دقيق موارد ابلاغي صورت خواهد پذيرفت.


براساس ابلاغيه وزارت علوم پس از طي يک دوره فعاليت، عملکرد دستگاه‌ها در نحوه اجراي بهينه قانون هدفمندي يارانه‌ها‌ مورد ارزيابي قرار گرفته و از واحدهاي موفق و برتر تقدير خواهد شد.


همچنين مسئولين اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در وزارت علوم مکلف به نظارت فراگير بر حسن اجراي اين بخشنامه و ارائه گزارش خواهند بود.




نظر شما