پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۱
معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي از برگزاري آيين اختتاميه نخستين جشنواره مطبوعات استان در شانزدهم دي‌ماه جاري در تبريز خبر داد.

به گزارش شهر از تبريز، محمد دادي هدف از برگزاري اين جشنواره را معرفي نمونه‌هاي برتر آثار مطبوعاتي در گستره محلي و تجليل از تلاش‌هاي پديدآورندگان آثار مطبوعاتي استان عنوان كرد.

وي گفت: جشنواره مطبوعات استان با نگاه توسعه فرهنگي و براي شناسايي اصالت‌ها،‌ خلاقيت‌ها و فضيلت‌هاي اجتماعي به مدد بازشناسي و بازآفريني استعدادهاي جامعه مطبوعاتي استان برگزار مي‌شود.

معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، همچنين توسعه فرهنگي را نماد توسعه ملي عنوان كرد و اظهار داشت: جامعه‌اي توسعه يافته تلقي مي‌شود كه بتواند در كنار شاخص‌هاي اقتصادي بر عنصر دانايي اجتماعي تاكيد كند و لازمه اين دانايي اجتماعي نيز توليد و توزيع مناسب و مطلوب اطلاعات و در راس آن مطبوعات است.

دادي گفت: نخستين جشنواره مطبوعات محلي استان در رشته‌هاي خبر،‌ مصاحبه، طنز، مقاله، گزارش، تيتر، ‌عكس، طراحي و گرافيك،‌ سرمقاله و يادداشت و نقد روز پنج‌شنبه شانزدهم دي‌ماه جاري ساعت 9.30 صبح در محل تالار خاقاني خانه فرهنگ تبريز برگزار مي‌شود.

در حال حاضر 120 نشريه در سطح استان آذربايجان شرقي، مجوز نشر دارند كه از اين تعداد 87 نشريه در حال انتشار هستند.

استان آذربايجان شرقي از نظر شمار نشريات منتشره بعد از استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان در جايگاه چهارم كشوري است.

نظر شما