شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۰
کد خبر: ۳۰۰۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
براي برگزاري همزمان نمايشگاه و فروش آثار عکاسي و نقاشي همراه با هشتمين جشن تصوير سال، دومين فرخوان تصوير سال منتشر شد.

به گزارش شهر، نخستين مسابقه و اکسپوي نور توسط جشن تصوير سال و کانون نور، از 6 تا 20 اسفندماه سال‌جاري برگزار مي‌شود. موضوع «نور» و پرداختن به آن در مباحث زيبا‌شناسي و هنر جايگاه ويژه‌اي دارد که مي‌تواند در هنرهاي گوناگون تبلور يابد.

از اين‌رو در نخستين دوره، «نور» موضوع و رويکرد اصلي تمام آثار ارايه شده در دو بخش مسابقه و اکسپو خواهد بود. جلوه‌هاي نور در طبيعت و تبلور آن در هر آن‌چه مي‌بينيم نظير ابر، آب، درخت و کوه و ساخته‌هاي بشر، تصاوير طبيعي و انتزاعي ايجاد شده از منابع نوري مختلف از طريق تکنيک‌هاي عکاسي و يا نقش‌هاي برآمده از ذهن هنرمند نقاش و ديگر نمودهاي نور در موضوعات و ارتباطات روزمره، بخشي از تصاوير مرتبط با مسابقه و اکسپوي نور است.

برگزار کنندگان نخستين مسابقه و اکسپو نور اميدوارند اين اکسپو بتواند زمينه‌اي براي ارتقاي سليقه عمومي در شناخت و خريد آثار عکاسي و نقاشي فراهم آورده و بستري مناسب براي دسترسي موسسات، شرکت‌هاي غيردولتي و دولتي، مجموعه‌داران و عموم علاقه‌مندان به آثار ارزشمند هنرمندان ايراني باشد.

بر اساس اعلام دبيرخانه تصوير سال، در مسابقه نور، در نخستين دوره، فقط آثار ارسالي هنرمندان عکاس زير 30 سال مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد که پس از انتخاب اوليه توسط هيات داوري به نمايشگاه راه پيدا کرده و در صورت کسب جايزه ازسوي هيات داوري، علاوه بر دريافت «تنديس نور» و ديپلم افتخار و جايزه، جهت ارايه و فروش به اکسپوي نور نيز راه پيدا مي‌کنند. آثار برگزيده هنرمندان بالاي 30 سال (خارج از مسابقه) نيز در نمايشگاه تصوير سال به‌نمايش گذاشته خواهند شد. بخش نقاشي به‌دليل محدوديت فضاي نمايشگاهي تصوير سال، صرفا براي ارايه در اکسپو در نظر گرفته شده است.

نخستين دوره «اکسپو نور» به ارايه آثار عکاسي و نقاشي مي‌پردازد که آثار برنده در بخش هنرمندان زير 30 سال و برگزيدگان بخش خارج از مسابقه نيز در کنار آثار هنرمندان مدعو و اساتيد و پيشگامان نقاشي و عکاسي در معرض نمايش و فروش گذاشته خواهد شد. آثار عکاسي و نقاشي بايد در هر بخش حداکثر به تعداد پنج اثر، به‌صورت آپلود در سايت تصوير در حجمي معادل حداکثر 100 کيلوبايت ارسال شوند.

ضروري است آثار عکاسي آپلود شده، در اندازه 20 در 30 سانتي‌متر با رزولوشن 300 دي‌پي‌آي روي سي‌دي با دي‌وي‌دي با کد رهگيري اعلام شده، به دبيرخانه تصوير سال واقع در خيابان قائم مقام فراهاني، ميدان شعاع، خيابان گلريز، پلاک 19، طبقه سوم، زنگ پنج، تحويل داده شوند. ارسال سي‌دي آثار نقاشي آپلود شده ضروري نيست و اصل آثار (بدون محدوديت اندازه)، پس از گزينش اوليه‌ آثار آپلود شده و اعلام دبيرخانه، براي ارايه در اکسپو دريافت خواهد شد.

مهلت ثبت نام در مسابقه و اکسپو نور حداکثر تا تاريخ 30 دي‌ماه 1389 است. اين رخداد هنري همه ساله در نيمه‌ اول اسفند ماه و هرسال با موضوعي متفاوت برگزار خواهد شد.

متن کامل فراخوان و فرم ثبت‌نام و آپلود تصاوير در سايت «تصوير» قابل دسترسي است.

نظر شما