جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۳۰۰۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
رييس فرهنگسراي تهران با اشاره به ضرورت تامين اوقات فراغت شهروندان در تمامي فصول سال از اجراي بيش از 130 ويژه برنامه فرهنگي، هنري و آموزشي در فصل زمستان براي شهروندان غرب پايتخت خبر داد.

«اکبر بختياري» در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت : بدون شک برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت شهروندان و تامين آن فقط محدود به فصل تابستان نيست و شهروند امروز با توجه به مشکلات و مشغله‌هاي روزمره بايد از امکانات مناسب فراغتي در تمامي ايام سال برخوردار باشد.


مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 افزود: با اين رويکرد براي زمستان شهروندان غرب پايتخت برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، هنري، تفريحي و آموزشي تدارک ديده‌ايم که در قالب بيش از 130 اجرا ارايه مي‌شود.


وي درباره شمار برنامه‌ها به تفکيک مراکز گفت: در کنار اجرا و ارايه برنامه‌هاي مستمر و روزمره هر مرکز، فرهنگسراي تهران با 30 ويژه برنامه، خانه فرهنگ تهرانسر با 20 برنامه، خانه فرهنگ وردآورد با 18 ويژه برنامه، خانه فرهنگ گرمدره با 16 ويژه برنامه، خانه فرهنگ اميرکبير با 15 ويژه برنامه و خانه فرهنگ نور دانش با 9 ويژه برنامه فرهنگي هنري، اجتماعي و آموزشي پذيراي شهروندان در سنين و اقشار مختلف هستند.


بختياري همچنين درباره برنامه‌هاي ويژه کتابخانه‌ها اظهار داشت: کتابخانه‌ها نيز علاوه بر خدمات روزانه خود به اعضا، 29 ويژه برنامه فصل زمستان دارند که کتابخانه مسجدالنبي (ع) با 8 ويژه برنامه، کتابخانه سيدالشهدا(ع) با 6 ويژه برنامه و کتابخانه‌هاي شهر ، پرتو و پندار هر يک با 5 برنامه ميزبان شهروندان هستند.


بختياري ارتقاي فرهنگ و اخلاق شهروندي را رويکرد و هدف تمامي برنامه ها عنوان کرد و افزود: آموزش مهارت‌هاي زندگي، برگزاري مسابقه‌هاي فرهنگي، کارگاه‌هاي آموزشي، نشست‌هاي موضوعي، برنامه‌هاي جمعي ورزشي، نکوداشت شخصيت‌هاي فرهنگي، گراميداشت ولادت و شهادت معصومين(ع)، جشن‌ها و برنامه‌هاي نمايشي و هنري، اردوهاي زيارتي و آموزشي، توليد محصولات و بسته‌هاي فرهنگي، برنامه‌هاي مناسبتي، کارگاه‌ها و همايش‌هاي مذهبي، فعاليت‌هاي گروهي با مشارکت کانون‌ها و تشکل‌هاي مردمي از جمله محورهاي عمومي برنامه‌هاي فرهنگسراي تهران و ساير مراکز تحت پوشش در فصل پاييز است.


نظر شما