چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۰۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
«سخنگوي انجمن سينماداران معتقد است ساخت پرديس‌هاي سينمايي در سال‌هاي اخير نشان از رابطه‌اي منطقي ميان جشنواره فيلم فجر و سالن‌هاي سينما دارد و البته اين جشنواره، علاوه بر فيلم‌سازان ميان سينماداران نيز رقابت ايجاد مي‌کند.»

به گزارش شهر،«محمدرضا صابري» سخنگوي انجمن سينماداران و مدير سينما «آفريقا» و«جوان» در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر، گفت: ميان جشنواره فيلم فجر و سالن‌سازي رابطه مستقيمي وجود دارد زيرا سالن‌دارها سعي مي‌کنند کيفيت صدا، تصوير و... سالن‌هاي خود را افزايش دهند تا سينماهاي آن‌ها براي نمايش فيلم‌هاي جشنواره انتخاب شوند.


وي با بيان اين که برخي از سالن‌هاي قديمي مانند آفريقا همچنان کيفيت لازم را براي برگزاري جشنواره دارند، افزود: اين سينما با وجود قدمت 40 ساله به دليل به‌روز کردن امکانات تکنيکي خود مانند صدا، نور، صندلي‌ها و البته مکان جغرافيايي مناسب همچنان جزو سينماهاي جشنواره محسوب مي‌شود.


به گفته صابري سينماي مانند «ناهيد» با وجود آن که در مکان مناسبي از شهر واقع نشده به دليل داشتن امکانات مناسب و تجهيزات کامل، گزينه خوبي براي در اختيار قرار دادن سالن به جشنواره فيلم فجر است.


مديرسينما آفريقا در پاسخ به اين سوال که آيا رابطه منطقي ميان سالن‌سازي و جشنواره‌هاي فيلم در کشور ما به وجود آمده است؟، توضيح داد: ساخت چندين پرديس سينمايي در سال‌هاي اخير مي‌تواند نشانه‌اي خوبي براي اين رابطه باشد ضمن آن که معتقدم جشنواره فجر علاوه بر فيلم‌سازان ميان سينماداران نيز رقابت ايجاد مي‌کنند.


وي با بيان اين که جشنواره فيلم فجر براي سينماداران سود و منفعت کافي به همراه دارد، اظهار داشت: به‌موقع نبودن تسويه‌حساب‌‌هاي مالي قرار داد سالن‌دارها، تنها انتقادي است که مي‌توان در اين زمينه به جشنواره فيلم فجر وارد کرد.


سخنگوي انجمن سينماداران در پايان با اشاره به برنامه‌هاي اين انجمن براي جشنواره فيلم فجر، گفت: بنياد سينمايي فارابي در تجهيز سالن‌ها با سينماداران همکاري مي‌کند و البته انجمن سينماداران هر ساله سينمايي را براي تجمع سينماداران سراسر کشور از مديران جشنواره درخواست مي‌کند تا اعضاي انجمن در کنار يکديگر به بررسي و تحليل آثار بنشينندکه سال گذشته سينما «ناهيد» در اختيار اين انجمن بود.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما