شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۶
کد خبر: ۳۰۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
وزير رفاه و تامين اجتماعي از افزايش يارانه دولت به مراكز نگهداري معلولان ذهني و سالمندان خبرداد و گفت: دولت يارانه خوبي براي مراكز نگهداري معلولان ذهني و سالمندان اختصاص داده است كه موجب رشد و ارتقاي سطح خدمات به اين افراد مي شود.

به گزارش " شهر" صادق محصولي در هشتاد و سومين سفر استاني هيات دولت به استان سمنان و در جلسه شوراي هماهنگي رفاه و تامين اجتماعي اين استان افزود: همه مسئولان در تلاشند تا صادقانه آن چه در توان دارند براي رفع مشكلات مردم به كار گيرند.


وزير رفاه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها را موجب برقراري عدالت در جامعه دانست و افزود: متاسفانه در گذشته بخش اعظمي از يارانه ها به اقشار مرفه اختصاص پيدا مي كرد كه اين عين بي عدالتي بود ولي با اجراي اين طرح مديريت هزينه زندگي مردم به دست خود آنهاست و در اين بين اقشار آسيب پذير سهم بيشتري از اجراي اين طرح خواهند داشت.


وي اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها را سبب ايجاد فضاي رقابتي در كشور دانست و اظهارداشت : در گذشته برخي از كالاها و خدمات به دليل بهره مندي از يارانه ها با كيفيت مطلوبي عرضه نمي شد اما در حال حاضر با اجراي اين طرح توليد كنندگان توجه ويژه اي به ارائه كالاها و خدمات باكيفيت دارند كه اين امر موجب رقابت در بازار مي شود.


وزير رفاه با تاكيد بر اجراي درست طرح هدفمندسازي يارانه ها، سال‌هاي آينده را شكوفايي ملت ايران خواند و افزود: با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها علاوه بر پرداخت هاي نقدي بخش عمده ديگر در ايجاد اشتغال و گسترش تامين اجتماعي به كار گرفته مي شود و ما شاهد رشد و شكوفايي بيش از پيش ملت ايران خواهيم بود.


محصولي به تلاش مديران وزارت رفاه و سازمانهاي تابعه در اجراي هر چه بهتر اين طرح گفت: به لطف خداوند تعالي، مجموعه وزارتخانه و تمامي سازمانهاي تابعه پا به پاي دولت خدمتگزار در تلاشند تا با كيفيت ترين خدمات را درحوزه بيمه اي، حمايتي و درماني به مردم عزيزمان ارائه كنند.


وي، اجراي طرح پزشك خانواده را از كارهاي خوب حوزه درمان عنوان كرد و گفت: با همكاري وزارت رفاه و وزارت بهداشت، اين طرح در سه استان به شكل پايلوت در حال اجراست و از سال آينده در همه استان‌ها اجرايي مي شود.


وزير رفاه با اشاره به ارتقاء جايگاه وزارت رفاه و تامين اجتماعي در كشور، تامين اجتماعي را يك ركن مهم در پيشرفت كشور عنوان كرد و گفت: درحال حاضر با توجه به مسئوليت پذيري و وظايفي كه بر دوش اين وزارتخانه در طرح هدفمندسازي يارانه ها گذاشته شده، جايگاه اين وزارتخانه در نظر مسئولان و مردم ارتقاء پيدا كرده است.

نظر شما