پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۵۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
محمد ناظمي اردکاني رئيس سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: از يکصد ميليون سند ولادت ثبت‌‌شده، 41 ميليون سند متعلق به ولادت دختران و 51 ميليون متعلق به ولادت پسران است

به گزارش خبرنگار شهر محمد ناظمي اردکاني رئيس سازمان ثبت ‌احوال کشور در نخستين همايش مهندسي فرهنگ نام‌گزيني که در مرکز آموزش و تجهيز نيروي انساني سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، اظهار داشت: از يکصد ميليون سند ولادت ثبت‌‌شده، 41 ميليون سند متعلق به ولادت دختران و 51 ميليون متعلق به ولادت پسران است.


وي همچنين گفت: تنوع در انتخاب نام براي دختران 221 هزار و براي پسران 202 هزار مورد است همچنين بيشترين تنوع نام در کشور را در سال 1306 داشتيم و کمترين تنوع متعلق به سال 1377 است.


رئيس سازمان ثبت ‌احوال کشور بيان داشت: از ابتداي تأسيس اين سازمان تا به امروز، بيشترين فراواني نام متعلق به نام محمد با 2 ميليون و 400 هزار مورد براي پسران و نام فاطمه با 4 ميليون مورد مربوط دختران است.


وي با بيان اينکه با تهيه کتاب نام‌هاي مجاز، کمک خوبي به خانواده‌ها براي انتخاب نام فرزندان خواهد شد، به تغيير رويکرد خانواده‌ها براي انتخاب نام فرزندانشان بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اين رويکرد در کشور ما حفظ شده و رو به افزايش است

نظر شما