جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
تدوين فيلم سينمايي «خاك و آتش» ساخته مهدي صباغ‌زاده و تهيه‌كنندگي محمد قهرماني به اتمام رسيد و امروز تحويل دبيرخانه جشنواره فيلم فجر مي‌شود.

به گزارش شهر، مهدي صباغ‌زاده كارگردان سينما در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: تدوين فيلم توسط خودم به اتمام رسيده و صداگذاري بخشي از فيلم توسط آرش اسحاقي آغاز شده است.  


وي درباره موسيقي فيلم توضيح داد: «خاك و آتش» نياز به يك موسيقي خاص داشت زيرا فضاي فيلم تاريخي است. بر اين اساس «بهزاد عبدي» فيلمنامه را خواند و فيلم را ديد و موسيقي را در اوكراين تنظيم و ضبط كرد. يك موسيقي بسيار مناسب و شنيدني كه به‌موقع آماده شده است.


صباغ‌زاده در ادامه به صحنه‌اي از فيلم «خاك و آتش» كه باقيمانده است اشاره كرد و گفت: فيلمبرداري يكي از صحنه‌هاي فيلم كه مربوط به حمله به يك قطار است نياز به شرايطي خاص و امكانات و بودجه مناسب داشت كه متاسفانه باقي‌مانده و فكر نمي‌كنم با اين شرايط آب و هوا، بتوانيم اين صحنه را فيلمبرداري كنيم. در واقع اين صحنه نياز به زمين خشك و مطلوب براي اسب سواري و شرايطي خاص دارد كه متاسفانه شرايط براي ضبط آن مهيا نشد.


قصه فيلم «خاك و آتش» به وقايع 90 سال قبل برمي‌گردد كه انگليسي‌ها از مسير هندوستان به ايران وارد مي‌شوند و به بهانه احداث خطوط راه ‌آهن و تلگراف در خطه سيستان و بلوچستان به قاچاق اسلحه و ناامن كردن منطقه مشغول مي‌شوند. در اين جريان شخص بلوچي به نام «جي‌اند» با حمايت يك روحاني با انگليس‌ها مبارزه مي‌كند.


در اين فيلم بازيگراني چون فريبرز عرب‌نيا، ميترا حجار، سيداحمد نجفي، فرامرز صديقي، جمشيد جهانزاده، فرهاد قائمي مهدوي،قاسم زارع، كاظم افرندنيا، آزاده خورشيد دوست، صديقه كيانفر، مصطفي طاري، غلامرضا ديباييان، رامتين خداپناهي، عبدالرضا حميدي آشتياني، مهدي ميامي، مهدي جوزي، افسانه ناصري، آرش تاج و مهدي عبادتي ايفاي نقش كرده‌اند.


تعدادي از عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند، عبارتند از: كارگردان: مهدي صباغ‌زاده، مجري طرح: مصطفي سلطاني، مدير توليد: مجتبي اميني، مديريت‌برنامه‌ريزي: آرش سجادي‌حسيني، دستيار اول كارگردان: كاوه صباغ‌زاده، مدير فيلمبرداري: حسن پويا، طراح صحنه و دكور: رامين عاشوري، طراحي و اجراي گريم: سودابه خسروي، طراح لباس: عادله چراغي، صدابردار: نظام‌الدين كيايي، جلوه‌هاي ويژه ميداني: محسن روزبهاني، منشي صحنه: مريم اوليايي، دستيار توليد: رضا قنبري، مرتضي اسفندياري، عكاس: ناصر سجادي حسيني. بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما