جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
فيلم سينمايي «ماراتن زمين» به کارگرداني کمال تبريزي و تهيه‌کنندگي عليرضا شجاع نوري به «دونده زمين» تغيير نام يافت.

به گزارش شهر، عليرضا شجاع نوري تهيه‌کننده سينما در گفت وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: به دليل اين که ماراتن نامي انگليسي است آن را به دونده تغيير داديم و نام فيلم «دونده زمين» خواهد بود. 

 

وي درباره مراحل فني فيلم توضيح داد: مقداري از مراحل فني فيلم باقيمانده است آن هم به اين دليل که کامپه که دونده ژاپني است و براساس نذري که انجام داده بود توانست دور دنيا را بدود، تا چند روز آينده يک دور کامل دنيا را دويده و به ژاپن خواهد رسيد. صحنه ورود او به ژاپن نيز به فيلم اضافه خواهد شد، کمي زمان نياز دارد تا صحنه‌ها فيلمبرداري شده و به فيلم اضافه شود.


وي درباره شکل‌گيري داستان و توليد فيلم توضيح داد: فيلم راجع به يک هنرپيشه مشهور ژاپني است که نذر کرد در سن 60 سالگي دور دنيا را بدود. او پس از يک سال و اندي آمريکا و اروپا را دويد و در کشور ترکيه متوجه شد به سرطان لنفاوي مبتلا است. او با اراده استوار و با اعتقاد به خداوند زيرا بسيار به وجود خداوند ايمان دارد، راه را ادامه داد و به ايران رسيد. ما نيز از او خواستيم تا در فيلم خودش بازي کند که قبول کرد و فيلم به کارگرداني کمال تبريزي ساخته شد.

شجاع‌نوري پس از 750 روز دوندگي، ظرف چند روز آينده به ژاپن خواهد رسيد. شجاع نوري درباره صحنه هاي باقيمانده فيلم، گفت: نمي‌توانستيم گروهي را براي فيلمبرداري اعزام کنيم با دوستان هماهنگ کرديم که نماهاي مورد نياز را فيلمبرداري کرده و برايمان ارسال کنند تا ميکس نهايي و روتوش هاي مورد نياز انجام شود.


وي در پايان افزود: در فيلم اميد بخشي بسياري به همه انسان ها به خصوص بيماران سرطاني ديده مي‌شود. در اين فيلم بازيگراني چون سحر خسرو احمدي، ناهيد مسلمي، حسين عابديني، تعدادي از هنرمندان نوجوان و خردسال و هازام کامپه به ايفاي نقش پرداخته اند.


تعدادي از عواملي که درساخت فيلم همکاري دارند، عبارتند از:

کارگردان: کمال تبريزي/ تهيه‌کننده: عليرضا شجاع نوري/ مدير فيلمبرداري: علي تبريزي/ صدابردار: مهران ملکوتي/ طراح صحنه و لباس: پيام حسين سوري/ موسيقي: دنگ شو/ صداگذار: مهرشاد ملکوتي/ مديرتوليد: محمدصادق آذين. بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما