يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
هشدار كارشناس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت:
كودكاني كه ساعت‌هاي زيادي را به تماشاي تلويزيون مي‌پردازند، چاق‌تر هستند، زيرا تحركشان كم شده و هنگام تماشاي تلويزيون اغلب تنقلات كم ارزش و چاق كننده مي‌خورند.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر فروزان صالحي، كارشناس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت با بيان اين مطلب اظهار كرد: عادت‌هاي غذايي از كودكي شكل مي‌گيرد. اگر از كودكي به خوردن غذاهاي چرب، شيرين، شور عادت كنند در بزرگسالي هم به اين كار ادامه خواهند داد.

 

وي افزود: كودكان بايد از سن كم عادت كنند تا غذاهايي كه براي سلامتي‌شان مضر است نخورند و همچنين به انجام ورزش و فعاليت بدني عادت كنند.

 

صالحي ادامه داد: كودكان بايد از تمام مواد غذايي به ميزان مناسب، نه بيشتر و نه كمتر، در وعده‌هاي غذايي خودشان استفاده كنند. بهتر است ميان وعده‌هاي سالم و با ارزش غذايي مثل ميوه، سبزي، شير، لقمه نان و پنير را در مدرسه بخورند و از خوردن شيريني و شكلات بيش از حد، چيپس و ميان وعده‌هاي چرب خودداري كنند.

 

وي تصريح كرد: كودكان بويژه دانش‌آموزان بايد بدانند موادي مثل چيپس، پفك و ساير تنقلات ارزش غذايي ندارند و بهتر است كودكان در زنگ‌هاي تفريح از ميوه‌هاي تازه و خشك، شير و فرآورده‌هاي آن، لقمه‌هاي خانگي، انواع مغزها و انواع كيك و كلوچه استفاده كنند.

 

كارشناس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: ميوه‌هاي خشك مانند انجير خشك، توت خشك و برگه زردآلو و انواع مغزها مانند بادام، پسته، گردو و فندق نمونه‌اي از ميان وعده‌هاي مغذي هستند كه دانش‌آموزان مي‌توانند در مدرسه استفاده كنند.

 

به گفته وي، انواع ميوه‌ها و سبزي‌ها و همچنين لقمه‌هاي خانگي مانند نان و پنير و گردو، نان و تخم‌مرغ، نان و پنير و خيار و انواع كوكو و كتلت از جمله ميان وعده‌هاي مناسبي است كه مصرف آنها توصيه مي‌شود.

نظر شما