پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۹۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
«حجت‌الله سيفي» گفت: با ساخت فيلم «عبور در غبار» ژانر پليسي را تجربه کردم و سعي کردم به اندازه امکانات و تجهيزاتي که در اختيار داشتم، ذهنيتم را به تصوير بکشم.

به گزارش شهر،«حجت‌الله سيفي» کارگردان «عبور در غبار» که فيلمش توانست در بخش فيلم‌هاي ويدئو سينما جشنواره راه يابد، در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر گفت: در «عبور در غبار» من براي هر صحنه فيلم فکر کردم، دکوپاژ ميزانسن، جاي دوربين و... به اندازه يک اثر سينمايي وقت صرف کردم و مي‌دانم بسياري از فيلمسازان در ساخت آثار ويدئويي همين‌گونه عمل مي‌کنند.


وي ادامه داد: با ساخت فيلم «عبور در غبار» گونه پليسي را تجربه کردم و سعي کردم به اندازه امکانات و تجهيزاتي که در اختيار داشتم، ذهنيتم را به تصوير بکشم.


وي گفت: متاسفانه نگاه به ساخت آثار ويدئويي از سوي مديران رسانه پرکردن ساعتي از وقت مخاطب و آنتن است. هرقدر اين تله فيلم‌ها با بودجه کمتري ساخته شود بهتر خواهد بود درحالي که فيلمسازي که دغدغه فرهنگي و کيفيت اثر را دارد، نمي‌تواند تنها به کميت فکر کند.


وي گفت: به عقيده من بسياري از کارگرداناني که فيلم‌هايشان را با دوربين ديجيتال مي‌سازند براي ساخت اثر زحمت مي‌کشند و هيچ تفاوتي با آثار سينمايي ندارد. اکثر اين آثار تفاوت‌شان تنها در استفاده از ابزار و دوربين ديجيتال است در حالي که ساختار فيلم کاملاً سينمايي است و فيلم به گونه‌اي ساخته شده که تماشاچي مي‌تواند ازآن به اندازه يک فيلم سينمايي لذت ببرد. امروزه آثار بسياري در سينماي جهان با دوربين‌هاي ديجيتال ساخته مي‌شود زيرا اين ابزار امکانات بيشتري در اختيار فيلمساز قرار مي‌دهد از جمله خلق جلوه‌هاي بصري و... در واقع تنها براي ماندگار شدن آثار آنها را برروي نگاتيو مي‌کشند.


سيفي درباره مستقل شدن بخش ويدئوسينما از جشنواره فيلم فجر در آينده، توضيح داد: بايد ديد چه هدفي از مستقل شدن اين بخش وجود دارد و مسئولان از استقلال اين بخش چه هدفي را دنبال مي‌کنند و صرفاً جداسازي اين بخش از جشنواره فيلم فجر، چه نتيجه مهمي را دربرخواهد داشت.

داستان «عبور در غبار» را که به موضوع قاچاق سوخت در کشور مي‌پردازد، داود اميريان «عبور درغبار» را براساس فيلمنامه عباس مراديان نوشته است.


در اين فيلم احمد نجفي، علي دهکردي، شهرام عبدلي، صادق هاتفي، مهرداد فلاحتگر، ابوالفضل همراه، حديثه تهراني، سميرا حسن پورنقش‌هاي اصلي فيلم را برعهده دارند.


بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.

نظر شما