يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
پژوهشگاه صنعتي شريف به عنوان اولين پژوهشگاه دانشگاهي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه صنعتي شريف راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار "شهر"،‌ پژوهشگاه صنعتي شريف براساس توصيه اخير مقام معظم رهبري در ديدار با نخبگان جوان مبني بر تاسيس يک پژوهشگاه جدي در دانشگاهها و در راستاي گسترش و تقويت ارتباط و تعامل با مراکز پژوهشي دانشگاهي و صنعتي داخلي و بين المللي، برنامه ريزي آينده نگر در جهت مواجهه با مسائل و نيازهاي صنعت با تمرکز بر نوآوري، کارايي و اثربخشي در دانشگاه صنعتي شريف راه اندازي مي شود.


اين پژوهشگاه متشکل از پژوهشکده هاي الکترونيک، مطالعات و تحقيقات حمل و نقل، علوم و فناوري نانو، علوم و فناوري انرژي، مخابرات نظري و مراکز پژوهشي همچون انستيتو آب و انرژي و مرکز تحقيقات مهندسي بيوشيمي و کنترل محيط زيست دانشگاه است و تلاش دارد تا به صورت هماهنگ و هم جهت با سند چشم انداز 20 ساله کشور به منظور استفاده حداکثري از ظرفيت ها و منابع موجود و بررسي و شناسايي نيازهاي پژوهشي و صنعتي کشور در زمينه توسعه فناوري هاي نوين اقدام کند.


اين پژوهشگاه 16 بهمن ماه که با عنوان روز "انقلاب اسلامي، آزاد انديشي، تعالي فرهنگ و تمدن اسلامي" نامگذاري شده است در محل سالن شوراي دانشگاه با حضور اساتيد دانشگاه و مقامات علمي و پژوهشي کشور افتتاح خواهد شد.


نظر شما