جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
به گفته وزير بهداشت، متخصصان کشورهاي همسايه در زمينه بيماري‌هايي نظير اعتياد و مالاريا در ايران دوره‌هاي آموزشي مي‌گذرانند.

به گزارش "شهر"، دکتر مرضيه وحيددستجردي در ديدار با کين ايچي کومانو، سفير ژاپن در ايران ضمن اعلام اين خبر گفت: ما هر چه در خصوص مهار بيماري‌ها در کشورمان تلاش و هزينه کنيم، باز برخي بيماري‌ها مانند مالاريا از کشورهاي همسايه وارد ايران مي‌شود، بنابراين بهتر ديديم براي مهار اين بيماري‌ها گروه کشورهاي گروه 5 را با حضور کشورهاي همسايه مان تشکيل دهيم و هم اکنون دبيرخانه دائمي اين گروه همکاري منطقه‌اي در کشور ايران قرار دارد.

 

وي افزود: در حال حاضر متخصصان کشورهاي همسايه براي آموزش در زمينه بيماري‌هاي واگير در کشور ما حضور يافته و دوره‌هاي کوتاه مدت و ميان مدت مي‌گذرانند.

 

وحيددستجردي به راه‌اندازي دانشگاه‌هاي علوم‌پزشکي در سراسر کشور و تمرکززدايي در عرصه مديريت سلامت، اشاره کرد و گفت: هم اکنون برخي از اين مراکز در زمينه‌هاي مختلف قطب علمي بوده و به عنوان مثال اگر در تهران سالانه 20 پيوند کبد انجام مي‌شود، بيمارستان نمازي شيراز سالانه 200 پيوند کبد انجام داده و در اين زمينه قطب علمي کشور محسوب مي‌شود.

نظر شما