پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۳۲۲۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 8 از اجراي بيش از 30 برنامه مختلف در ايام دهه فجر انقلاب اسلامي در اين منطقه خبر داد و گفت: ويژه‌برنامه رهاوردهاي انقلابي، برگزاري هفته فرهنگي انقلاب، برپايي نشست‌هاي تخصصي در حوزه انقلاب و نمايشگاه و فروشگاه كتاب فجر نور از جمله عناوين برنامه‌هايي است كه دراين ايام برگزار مي‌شود.

«محمدرضا جمالي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه شناساندن دستاوردهاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ديني انقلاب اسلامي از جمله اهداف و ماموريت‌هاي برگزاري اين برنامه‌ها است، گفت: «رهاورهاي انقلابي» عنوان برنامه‌اي است كه با هدف آشنايي بيشتر جوانان با انقلاب اسلامي و وقايع سال 57 برگزار مي‌شود.


رييس فرهنگسراي گلستان افزود: در اين برنامه که با مشارکت کانون حقوق شهروندي فرهنگ‌سرا برگزار مي‌‌شود، ايستگاه‌هاي متنوعي مانند ايستگاه ارسال بلوتوث‌هاي انقلابي، آهنگ و تصاوير انقلابي، سخنان بزرگان با موضوع نهضت انقلاب اسلامي برپا مي‌شود. وي اظهار داشت: اين برنامه از 11 تا 21 بهمن‌ماه در ايستگاه‌هاي مترو منطقه 8، از ساعت 9 تا 12 برگزار مي‌شود.


جمالي به ويژه برنامه «هفته فرهنگي انقلاب» اشاره كرد و ادامه داد: در اين هفته فرهنگي برنامه‌هايي مانند برگزاري نشست تخصصي جوان و انقلاب، بازديد از خانواده شهداي انقلاب اسلامي، اجراي مسابقه، يادواره شهدا، بازديد از موزه شهدا، نمايشگاه روز شمار انقلاب، برپايي ايستگاه‌هاي شاد و متنوع براي کودکان و نوجوانان شامل شهر فرنگ، نمايش شاد، بازي، نقاشي و قصه‌گويي در نظر گرفته شده است. اين برنامه از 16 تا 21 بهمن، ساعت 10 تا 16 در فرهنگ‌سرا برگزار مي‌شود.


رييس فرهنگسراي گلستان تصريح كرد: در نمايشگاه کتاب فجر نور نيز که با مشارکت انتشارات « موزه هنرهاي معاصر تهران » و به منظور شناخت بيشتر جوانان با دستاوردهاي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود، کتاب‌هايي با موضوعات: تاريخي، عمومي، ادبيات، روان‌شناسي، هنر، کودک و نوجوان به نمايش گذاشته مي‌شود. بخش ويژه‌اي از اين نمايشگاه به معرفي کتاب‌هاي حوزه‌ي انقلاب اسلامي اختصاص دارد. علاقه‌مندان به بازديد و خريد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 23 بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 20 به فرهنگسراي گلستان مراجعه كنند.


وي مسابقه كتابخواني آيينه آفتاب از كتاب «ماه تابان» را از ديگر برنامه‌هاي اين منطقه عنوان كرد و گفت: اين مسابقه به منظور آشنايي بيشتر جوانان با زندگي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(س) در فرهنگسراي گلستان برگزار مي‌شود. در اين کتاب که به قلم حسن کشور دوست است مسائلي مانند آغاز قيام امام خميني(س)، تبعيد امام به نجف، موقعيت سياسي جامعه و فعاليت‌هاي امام در عراق و هجرت امام به پاريس مطرح شده است.


به گفته جمالي، نمايشگاه عكس و اسناد انقلاب اسلامي، كارگاه ورك‌شاپ تجلي انقلاب، اجراي نمايش در مدارس و فرهنگسرا، پرده‌خواني وقايع انقلاب، اجراي مسابقات خوشنويسي و كتابخواني، نمايشگاه روزشمار انقلاب از عناوين برنامه‌هاي ديگري است كه در اين ايام از سوي فرهنگسراي گلستان و خانه‌هاي فرهنگ فرزانگانف معرفت، قرآن، ميدان 16 و كتابخانه دكتر شهيدي در نظر گرفته شده است.


رييس فرهنگسراي گلستان در پايان به راهپيمايي 22 بهمن اشاره كرد و گفت: به خاطر همزماني راهپيمايي 22 بهمن با نماز جمعه و با تئجه به هماهنگي هايي كه با ستاد برگزاري مراسم 22 بهمن انجام شده است، فرهنگسراي گلستان و مراكز تابعه در مسير راهپيمايي با اجراي برنام‌هاي متنوع و شاد فرهنگي هنري حضوري پرشور خواهد داشت.

نظر شما