جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۲۴۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
دقايقي پيش گنبد آسمان برج ميلاد تهران با برگزاري نمايشگاهي از نسخ خطي قرآن و آثار تاريخي با مضامين قرآني به روي مردم تهران گشوده شد.

به گزارش خبرنگار «شهر» عصر امروز ـ 17 بهمن ماه ـ نمايشگاه نسخ خطي قرآن در گنبد آسمان برج ميلاد، با حضور سيد محمد هادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، محمدعلي اسلامي ندوشن، غلامحسين اميرخاني و مسئولان شهرداري و شوراي شهر تهران افتتاح شد.

نمايشگاه نسخ تاريخي و خطي قرآن به مدت يک ماه در معرض ديد عموم علاقه‌مندان قرار خواهد داشت كه در آن جلوه‌هاي آيات الهي با نگاهي به آثارهنري با مضامين قرآني و آثارمعرق فيروزه و عقيق استاد نيک طلب در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

بر اساس اين گزارش، برگزاري نمايشگاه ديگري در گالري هنري در ارتفاع 271 متري از ديگر برنامه‌هايي بود كه هم‌زمان مورد افتتاح قرار گرفت. در اين گالري تعدادي از آثار نقاشي خط استاد مجتبي سبزه به نمايش گذاشته مي شود كه نخستين نمايشگاه در گالري هنري پس از تحويل گيري اين بخش از سازه راس برج ميلاد تهران است.

همچنين 40 تابلو از آثار خوشنويسي استاد سبزه در ابعاد 120 در 80 با مفاهيم مذهبي در گالري هنري پايين برج ميلاد تهران نيز از امروز در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

افتتاح رستوران «غذاي سلامتي» و «فروشگاه ويژه» از ديگر فضاهايي بود كه در گذرگاه برج ميلاد مورد بهره‌برداري قرار گرفت. تمامي بازديدکنندگان برج ميلاد در صورت علاقه‌مندي به آثار هنري مي‌توانند همزمان با بازديد از اين برج از اين نمايشگاه‌ها نيز بازديد کنند.


در همين زمينه بخوانيد:

بهره‌برداري از «گنبد آسمان»،فروشگاه و رستوران «گذرگاه ميلاد»

نظر شما