يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۲۴۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور در جشنواره ابن‌سينا خبرداد؛
معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور در دوازدهمين جشنواره ابن‌سينا با اشاره به گزارش سازمان ملل در سال 2010 از صعود 40 پله‌اي ايران از نظر علمي نسبت به 30 سال پيش خبر داد.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر نسرين سلطانخواه گفت: شيخ‌الرئيس ابوعلي سينا كه در حوزه‌هاي گوناگوني مانند رياضي، حكمت و موسيقي نيز دست داشته به دليل ويژگي منحصر به فرد خود در خلاقيت و نوآوري در ميان علما مطرح شده و پايه‌گذار علوم و نظريات جديد بوده است.

 

وي رشد تمامي دانشگاه ها را به معناي يكساني آنها ندانست و گفت: برخي از دانشگاه‌هاي كشور بلند مرتبه‌ترند و نقش الگو را ايفا مي‌كنند كه دانشگاه علوم‌پزشكي تهران از اين دسته است و علاوه بر تعيين مسير براي دانشگاه‌هاي ديگر بايد در عرصه‌هاي بين‌المللي نيز خوش بدرخشد.

 

سلطانخواه حمايت از نشريات داراي اعتبار علمي به منظور قرارگيري در شبكه دانش و توليد علم را از برنامه‌هاي معاونت علمي و فناوري دانست و افزود: 127 مجله علمي در حوزه‌ پزشكي مورد حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري قرار گرفته‌اند و البته حمايت از انجمن‌هاي علمي نيز در دستور كار معاونت قرار دارد.

 

وي از تكميل چرخه علم، فناوري و نوآوري به عنوان اولويت‌هاي كاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نام برد و گفت: تاكنون 4 هزار دانشجوي دكتري تخصصي از دو وزارتخانه بهداشت و علوم از اعتبار طرح پژوهش برخوردار شده‌اند.

 

معاون علمي وفناوري رييس جمهور با تاكيد بر حمايت از نخبگان به همراه مراكز نخبه پرور كشور از تشكيل شوراي تعامل با دانشگاه‌هاي داراي استعدادهاي برتر خبر داد و گفت: در اين شورا براي دغدغه‌هاي نخبگان سياستگذاري‌هايي متناسب به مسائل آنها صورت مي‌گيرد.

 

وي به تدوين اسناد ستاد فناوري‌هاي راهبردي اشاره كرد و گفت: از ميان چهار ستاد فناوري راهبردي مرتبط با علوم پزشكي از جمله فناوري نانو، فناوري زيستي، سلول هاي بنيادي، گياهان دارويي و طب سنتي دو سند راهبردي فناوري نانو و فناوري زيستي پيش از اين تهيه شده بود و اسناد ستاد سلول هاي بنيادي و گياهان دارويي نيز به كميسيون علمي دولت ارائه شده است.

 

سلطانخواه از بهره‌برداري دو طرح كلان ملي در حوزه علوم پزشكي خبر داد و گفت: اين دو طرح از مجموعه 11 طرح كلان ملي هستند كه با همكاري وزارت بهداشت در حال تهيه است.

 

وي احياي كارگروه پژوهش و فناوري و نوآوري در استانها و تبديل ايران به قطب گردشگري سلامت را از ديگر برنامه‌هاي حمايتي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برشمرد.

 

جشنواره ابن‌سينا، از سال 1378 تا كنون هر ساله در نيمه بهمن ماه به نشانه تاسيس دانشكده پزشكي و به منظور معرفي فعاليت‌هاي پژوهشي و آموزشي برگزيده و تجليل از مقام و منزلت پژوهشگران، اعضاي علمي و دانشجويان فرهيخته دانشگاه‌ علوم پزشكي تهران برگزار مي‌شود.

 

در پايان اين مراسم از 14 برگزيده بخش پژوهش و 24 برگزيده بخش آموزش با اهداي الواح و جوايز تقديرشد.

نظر شما