جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۳۲۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
نشست پرسش و پاسخ «فرزند صبح» با اعتراض خبرنگاران برگزار شد؛
نشست فيلم «فرزند صبح» بدون برنامه ريزي قبلي و با اعتراضات خبرنگاران و منتقدان در سالن سعدي به طور ناگهاني برگزار شد. وي در اين نشست كه بدون هماهنگي برگزار شد گفت: نسخه‌اي كه ديديد، چيزي نبود که ما گرفته باشيم.

به گزارش خبرنگار شهر، شب گذشته فيلم «فرزند صبح» به كارگرداني بهروز افخمي در سالن اصلي برج ميلاد اكران شد كه اين فيلم با اعتراض منتقدان و اهالي رسانه روبرو شد.


پيش ازاين مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر از تشكيل نشدن جلسه پرسش و پاسخ «فرزندصبح» به درخواست افخمي خبر داده بود اما بعد از پايان فيلم، كارگردان خبرنگاران رابه نشست فيلم در سالن سعدي دعوت كرد.


افخمي كه معتقدبود اين فيلم را با نگاه شخصي خود ساخته است، گفت: ساخت «فرزند صبح» از نگاه من كارگردان ساخته شده است و من زندگي امام خميني(ره) اين گونه مي‌بينم.


وي درادامه به سئوالي درباره بودجه فيلم گفت: بخشي از هزينه‌هاي دفتر و وسايل را مرحوم سيف‌الله داد اما بعد از آن من با مشكلات زيادي فيلم را ساختم.  من مسئول کاري هستم كه خودم تصميم گرفتم تاانجام دهم.

كارگردان «فرزندصبح» درباره نسخه نمايش داده شده در برج ميلاد عنوان كرد: نسخه‌اي كه ديديد، چيزي نبود که ما گرفته باشيم. قرار بود اين فيلم براي صداگذاري دالبي به خارج از کشور برود که اين اتفاق نيفتاد. اين را بايد بدانيد که سينما، تصوير و صدا است. اشكالاتي كه شماازاين فيلم مي‌گيريد، اشكلات زياد مهمي نيست و اتفاقاتي بديهي به حساب مي‌آيد.


وي درادامه گفت:اين فيلم با دوربين سوپر 35 با قاب باز گرفته شد و از همان ابتدا پيش‌بيني مي‌كرديم كه اين نسخه در ايران قابل چاپ نيست و هيچ لابراتواري در ايران توان چاپ آن را نداشت. در ايران هنوز سيستم‌هاي پيشرفته وجود ندارد.


در حاليكه افخمي به اعتراضات خبرنگاران پاسخ مي داد، جعفر گودرزي از افخمي خواست تا سالن را ترك كند.


در همين خصوص روابط عمومي جشنواره فيلم فجر اعلام کرد: بهروز افخمي تمايلي به حضور در نشست خبري فيلم «فرزند صبح» نداشته و حرکت وي به سمت سالن نشست بعد از نمايش فيلم ناگهاني بوده است.


در پي حضور ناگهاني کارگردان فيلم «فرزند صبح» درسالن سعدي برج ميلاد پس از نمايش اين فيلم در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد و صحبت کردن پشت ميکروفن خاموش اين سالن، ذکر اين نکته ضروري است که اين کارگردان پيش از آغاز نمايش فيلم رسما عدم حضور خود در نشست خبري اين فيلم را به روابط عمومي جشنواره اعلام کرده بود و پس از پايان نمايش «فرزند صبح» با تغيير تصميم ناگهاني خبرنگاران را به سمت اين سالن هدايت کرد.  اين تصميم متأسفانه بدون هماهنگي با مسئولان برگزاري نشست هاي خبري جشنواره بود.

نظر شما