يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۴
کد خبر: ۳۲۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
در قطعنامه راهپيمايي سراسري مردم ايران در يوم الله22 بهمن تاکيد شد: ملت ايران ، بصيرت و هوشياري ، حضور در صحنه و پايداري و استقامت را تنها راه استمرار مقابله مقتدرانه و پيروزمندانه با توطئه هاي دشمنان اسلام و ايران مي داند.

به گزارش شهر، متن کامل اين قطعنامه که در10 بند صادر شده ، به اين شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

« و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين» قصص50

 

حمد و ثناي بي کران خداوند يکتاي بي همتا را که به فضل و کرم حضرتش، نعمات بي بديل انقلاب اسلامي و الطاف پربرکت رهبري حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) را تقدير تاريخي ملت ايران ساخت تا زندگي شرافتمندانه مردمان اين مرز و بوم به شوق حسن عاقبت در پرتو نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ، الگوي ملت هاي ديگر شود.

 

ملت مسلمان و انقلابي ايران، در طليعه سي و سومين فجر انقلاب اسلامي، متحد و يکپارچه و با گام هايي استوار و سرشار از بصيرت، بزرگي و عظمت خداي جل جلاله را از عمق جان و عمل فرياد بر مي آورد و با اعلام وفاداري کامل نسبت به رهبر حکيم خويش، بر صبر و استقامت خود تا تحقق کامل وعده هاي الهي، جانانه پاي مي فشارد.

 

اکنون در نقطه اوج راهپيمايي پرشکوه و سراسري يوم الله بيست و دوم بهمن و در روزگار نوراني انتظار فرج حجت حق حضرت صاحب الزمان (عج) و در ايام سرور و سراسر نشاط ربيع و در شرايط پيچيده ، حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام که بارقه هاي بيداري اسلامي به طور عيني و عميق نمايان شده است با بانگ توحيدي الله اکبر مواضع خود را به جهانيان اعلام مي داريم:

 

1) سي و دو سال حيات پربرکت جمهوري اسلامي ، اثبات اين واقعيت است که نظريه حکومتي اسلام و تئوري "ولايت فقيه" ، دکتريني راهگشا براي مديريت و حرکت جوامع به سمت پيشرفت حقيقي و عدالت اجتماعي است. ملت ايران در آغاز سي و سومين بهار معطر انقلاب، پروردگار کريم را به خاطر برخورداري از نعمت گرانقدر انديشه هاي پربرکت حضرت امام (ره) سپاس مي گويد و بار ديگر از عمق روح و جان با امام راحل عظيم الشان پيمان مي بندد تا با قدرشناسي از ميراث تاريخي و سعادت بخش آن بزرگوار ، از " اصل رکين ولايت فقيه" همچون عمود خيمه جمهوري اسلامي تا پاي جان صيانت نمايد.

 

2) ملت متحد و پراستقامت ايران، گذر از فراز و نشيب ها، بحران ها، توطئه ها و فتنه ها و تداوم حرکت کشور به سمت تحقق اهداف و آرمان هاي انقلاب را در درجه نخست، وامدار مديريت و رهبري خردمندانه و پرصلابت رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و ولي فقيه زمان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) دانسته و همدل و يکصدا بر تبعيت از اسلام ناب محمدي (صلي الله عليه و آله و سلم) و پيروي کامل از رهنمودهاي معظمّ له که رمز استمرار مقتدرانه و سرافرازانه انقلاب است تاکيد نموده و تضعيف اين حقيقت درخشان و راهگشا را خوش خدمتي به دشمنان اسلام و انقلاب دانسته و آن را شديدا محکوم مي نمايد.

 

3) قيام پرشکوه مردم مصر و فريادهاي اسلام خواهي آنان در آستانه سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ملت ايران، رويش شوق انگيز و طراوت بخش ديگري است که صدور حقيقي انقلاب اسلامي را معنا مي کند. ملت ايران، با برخورداري از تجربيات سي و دو سال پايداري و بصيرت و پيشرفت ، ضمن اعلام حمايت کامل از قيام مردم مسلمان مصر و خيزش مردم تونس و ديگر کشورهاي خاورميانه و تذکر اين حقيقت جاري در هستي که : وعده حمايت و نصرت الهي از مظلومان و حق جويان وعده اي تخلف ناپذير است که در پرتو ايستادگي ملتها، بدون هيچ گونه ترديدي محقق خواهد شد؛ آنان را به هوشياري کامل در مقابل توطئه ها و ترفندهاي پيچيده نظام استبداد بين الملل و در راس آن آمريکا و اسرائيل براي ايجاد اختلاف و انحراف در مسير مبارزات ملت ها فرا مي خواند.

 

4) شيطان بزرگ آمريکاي جنايتکار و غده سرطاني خاورميانه، رژيم غاصب صهيونيستي، با همراهي مدعيان دروغين حقوق بشر همچنان در گوشه و کنار جهان به جنايت در حق بشريت و تضييع حقوق ملت ها مشغولند، ملت ايران ضمن يادآوري سخن حکيمانه و مقتدرانه امام (ره) که فرمود: "آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند " با اعلام حمايت همه جانبه از مظلومان و پشتيباني از حرکت هاي ضد ظلم ، فجايع خونبار آمريکا و هم پيمانان شيطان بزرگ درفلسطين، عراق، افغانستان، لبنان و ديگر مناطق جهان که دستاوردي جز آغشته شدن دستان آمريکاي جنايتکار به خون مسلمانان را ندارد به شدت محکوم مي نمايد.

 

5) ترور، کودتا، جنگ قومي، تحريم، 8 سال جنگ تحميلي، 32 سال جنگ رواني بي وقفه و همه جانبه و فتنه هاي گوناگون از جمله فتنه سال 1388 بخشي از طرح ها و اقدامات جبهه کفر و شرک و نفاق در مقابله با ملت مسلمان ايران و نظام اسلامي است که به ياري حق و در پرتو عنايات الهي، هدايت مدبرانه مقام معظم رهبري و استقامت و بصيرت ملت، ناکام مانده است . ملت ايران بصيرت و هوشياري ، حضور در صحنه و پايداري و استقامت را تنها راه استمرار مقابله مقتدرانه و پيروزمندانه با توطئه هاي دشمنان اسلام و ايران دانسته و ايجاد کوچک ترين خلل در اين روند را توسط هر عامل و عنصري، عملا خدمت به دشمنان قسم خورده اسلام و امام(ره) و خيانت به آرمانهاي ملت مسلمان ايران مي داند.

 

6) دستاوردهاي اميدبخش نظام اسلامي در زمينه هاي گوناگون علمي و فناوري- پزشکي- هوافضا- نانو و ديگر عرصه ها و نيز پيشرفت هاي افتخار برانگيز هسته اي، نتيجه اعتماد به نفس و باور عميق جوانان و دانشمندان اين مرز و بوم به توانايي هاي ملي است ، ملت ايران با قدرشناسي عميق و تشکر ويژه از نخبگان، دانشمندان و انديشمندان خود، جوانان عزيز را به ادامه جهاد علمي و فرهنگي براي برافراشته شدن پرچم تمدن اسلامي ايراني در جاي جاي سرزمين کهن ايران اسلامي فرا مي خواند.

 

7) ملت غيور ايران ضمن گرامي داشت ياد دانشمندان شهيد هسته اي مانند دکتر عليمحمدي و دکتر شهرياري و محکوم نمودن سياست دشمنان اسلام و ايران در ايجاد رعب و وحشت و ترور فرزندان دانشمند اين سرزمين و تاکيد بر حقوق کامل هسته اي ملت ايران، سياست پايداري نظام در مقابل فشار قدرت هاي قلدر جهاني را مورد حمايت کامل قرارداده و هيچ عاملي را قادر به ايجاد خلل در اراده ملت و دانشمندان و نخبگان براي جلوگيري از تحقق آينده درخشان ايران سرافراز نمي داند.

 

8) ملت فهيم و هوشيار ايران ، با اعتقاد قلبي به اين واقعيت که اختلاف ، موريانه انقلاب است. مديريت اختلاف سلايق و پرهيز از هرگونه گفتار و رفتار اختلاف برانگيز را خواست رهبر حکيم انقلاب و وظيفه اجتناب ناپذير و خطير مسئولان نظام دانسته و آحاد مردم و به ويژه مسئولان خدوم و زحمتکش نظام را به تعميق وحدت ملي دعوت مي نمايد.

 

9) ملت شريف و آزاد ايران ضمن تشکر از اقدامات و تلاش هاي قواي سه گانه به ويژه دولت خدمتگزار و باور اين مهم که اجراي صحيح - دقيق و برنامه برنامه ريزي شده طرح هدفمند کردن يارانه ها، گامي بلند در جهت آرمان تحقق عدالت اجتماعي است . همراهي و همکاري مردم با دولت و توجه ويژه براي جلوگيري از سوء استفاده سودجويان و فرصت طلبان ، دو عامل مهمي است که مي تواند اجراي صحيح اين قانون مهم را تسهيل و آثار مثبت آن را براي اقشار مختلف جامعه ملموس سازد.

 

10) پيروزي انقلاب ، شکل گيري نظام مقدس جمهوري اسلامي و دستيابي به عزت و شرف و استقلال و آزادي ملت، مديون خون پاک شهيدان معظم و صبر و استقامت تحسين برانگيز خانواده هاي گرانقدر آن عزيزان است، ملت مسلمان ايران تکريم و قدرشناسي هرچه بيشتر از اين خانواده هاي سرافراز را وظيفه خود و همه مسئولان دانسته و تلاش بي وقفه در راه تحقق آرمان هاي اسلام و انقلاب را راه حقيقي سپاس از شهيدان گلگون کفن ميهن اسلامي مي داند.

 

والسلام عليکم و رحمت الله و برکاته

بيست و دوم بهمن 1389 هجري شمسي

هفتم ربيع الاول 1432 هجري قمري

مطابق با يازدهم فوريه 2011 ميلادي

نظر شما