جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۳۰۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي خبر داد:
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي اعلام كرد : در آينده نزديك سربازان هم زمان با خدمت سربازي امكان تحصيل در دانشگاه جامع را دارند.

به گزارش "شهر" عبدالرسول پورعباس در نشست خبري با اعلام اين خبر افزود: در راستاي ماموريت‌هاي جديد دانشگاه جامع تحولاتي پيش رو است كه بر اساس آن طي سه ماه گذشته رشته‌هاي مهارتي در اين دانشگاه به شدت گسترش يافت و تمام برنامه‌هاي آموزشي در قالب مهارتي تدوين مجدد شد.


وي ادامه داد: تا انتهاي سال 90 تمام برنامه‌هاي دانشگاه جامع در راستاي آموزش‌هاي مهارتي تدوين خواهد شد.


پورعباس گفت: دو دوره جديد از امسال راه‌اندازي مي‌شود كه يكي از آنها كارشناسي ناپيوسته پودماني است و ديگري دوره‌هاي كارداني پيوسته ترمي است كه دانشجويان اين دوره تا انتهاي سال جذب مي‌شوند.


سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: در راستاي اهداف توسعه مهارتي مذاكرات خوبي درباره آموزش‌هاي تك پودماني در دستور كار قرار گرفته است. مزيت اين دوره‌ها اين است كه دانشجويان مي‌توانند دوره را بدون محدوديت سپري كنند و در نهايت با تجميع اين دوره‌ها مدرك دريافت كنند.


پورعباس در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ‌در آينده هر سربازي با ورود به دوره سربازي مي‌تواند وارد دانشگاه شود و پس از طي دوره سربازي و تحصيل خود مدرك كارداني و چه‏بسا كارشناسي و كارشناسي ارشد دريافت كند.


وي ادامه داد: در برنامه فعلي سربازاني كه با مدرك ديپلم وارد مي‌شوند، مي‌توانند در دوره‌هاي پودماني كارداني دانشگاه جامع ثبت‌نام كنند و پس از گذراندن اين دوره‌ها مدرك كارداني دانشگاه جامع را دريافت كنند.


سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: با همكاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دوره‌هاي پودماني دانشگاه‌ جامع در 25 استان و 13 رشته برگزار مي‌شود.


پورعباس درباره ظرفيت پذيرش دانشجو در اين دوره‌ها گفت: 6 هزار ظرفيت براي اين دوره‌ها در نظر گرفته شده است.


سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي زمان ثبت‏نام اين دوره‌ها را از 10 تا 15 اسفندماه اعلام كرد و گفت:‌ نتايج پذيرش اين دانشجويان تا آخر اسفند ماه اعلام مي‌شود.


وي درباره نحوه پذيرش دانشجويان گفت: پذيرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصيلي و معدل است.


سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي درباره شهريه پرداختي اين دانشجويان گفت: در تعاملي كه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صورت پذيرفته است قسمتي از شهريه توسط سپاه پرداخت مي‌شود، قسمتي از آن توسط دانشگاه تخفيف داده شده و مابقي شهريه توسط دانشجو پرداخت مي‌شود.


پورعباس درباره نحوه گزينش اساتيد اين دوره گفت: تمام سرفصل‌هاي دروس تهيه شده و اساتيد بايد گزينش دانشگاه جامع علمي كاربردي را طي كنند.

نظر شما