شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۳۰۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
شهرداري تهران در پي تدوين طرح جامع‌زيباسازي؛
طرح جامع زيباسازي شهر تهران شامل طرح‌هاي شهري، تبليغات محيطي، هنرهاي شهري، مبلمان شهري، مباني پيرايش و آرايش فضايي در شهر و آموزش شهروندي است.

جمال كامياب، معاون توسعه و برنامه‌ريزي سازمان زيباسازي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در مورد فعاليت‌هاي صورت گرفته اظهار داشت: در زمينه زيباسازي شهر تهران طرح‌هاي مختلفي در دست بررسي و مطالعه است كه طرح جامع نور، رنگ و ساماندهي تبليغات محيطي بخشي از آنهاست.


او در مورد پيشرفت تهيه اين طرح‌ها گفت: طرح جامع رنگ مراحل نهايي خود را طي مي‌كند و طرح جامع نور هم كه از سال گذشته آغاز شده و مراحل تكميلي را مي‌گذراند.


معاون توسعه و برنامه‌ريزي سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اين‌كه طرح ساماندهي تبليغات محيطي نيز در اين سازمان دنبال مي‌شود، تصريح كرد: مراحل مقدماتي طرح جامع زيباسازي شهر تهران نيز با همكاري مركز مطالعات شهرداري نيز انجام شده و موسسات پژوهشي ديگر نيز به‌اين منظور اعلام آمادگي كرده‌اند.


او اضافه كرد: در طرح جامع زيباسازي شهر تهران المان‌هاي متعدد شهر مانند نور، رنگ، مبلمان شهري در كنار هم با يك نگاه متمركز مورد بررسي قرار مي‌گيرد، تا با يك كار كارشناسي و با يك روند آسيب‌شناسانه استانداردهاي لازم در زيباسازي شهر تهران با تأکيد بر ارتقا هويت اسلامي - ايراني و متناسب باسابقه و ديرينه آن شكل بگيرد.


بر اساس اين گزارش، طرح جامع زيباسازي شهر تهران شامل طرح هاي شهري، تبليغات محيطي، هنرهاي شهري، مبلمان شهري، مباني پيرايش و آرايش فضايي در شهر و آموزش شهروندي است.


دستيابي به سياست هاي اجرايي، ضوابط، دستورالعمل ها، دستيابي به رويکردهاي مناسب و كارآمد زيباسازي شهري، ايجاد وحدت رويه ميان عناصر و عوامل سيما و منظر شهري و برقراري يكپارچگي و نظام مندي مديريت زيباسازي شهري تهران و بهره‌گيري از آخرين دستاوردها و تجارب نوين بين‌المللي در اين زمينه از اهداف طرح جامع زيباسازي شهر تهران است.

نظر شما