جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۳۱۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
توليد و توزيع CD‌ به مناسبت يكصدمين سالروز ولادت آيت‌الله طالقاني، نشست‌هاي تخصصي هنر، ويژه‌برنامه «صاحبان قلم»، خنده بازار، پيك دانش و نمايشگاه عكس تهران قديم از جمله برنامه‌هايي است كه تا پايان سال از سوي مراكز فرهنگي هنري منطقه 12 اجرا مي‌شود.

«جواد حيدري‌پور» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: كتابخانه طالقاني ضمن برگزاري مسابقه كتابخواني «پيام رحمت» از 27 بهمن‌ماه تا 9 اسفندماه، اقدام به توليد و توزيع CD حاوي عكس و مطالب ارزشمند درباره آيت‌الله طالقاني و فعاليت‌هاي انقلابي وي به مناسبت يكصدمين سالروز ولادت اين شهيد بزرگوار كرده است.


رييس فرهنگسراي شهر افزود: اين نرم‌افزارها در شمارگان يك هزار نسخه از روز 17 اسفندماه توليد و توزيع مي‌شود.


وي اظهار داشت: ويژه‌برنامه (صاحبان قلم) كه به منظور معرفي نويسندگان جوان و ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني به صورت ماهانه از سوي كتابخانه فردوس برگزار مي‌شود در تاريخ هشتم اسفندماه در يكي از مدارس منطقه با حضور يك نويسنده به موضوعاتي مانند نويسنده كيست؟،‌نوشتار خوب چيست مي‌پردازد.


حيدري‌پور با اشاره به برگزاري نشست‌هاي تخصصي در خانه موزه شهيد چمران، ادامه داد: در چهارمين نشست اين مركز كه با حضور دكتر سيدمحمد حسيني، معاون فرهنگي سازمان آموزش حوزه هنري در تاريخ 16 اسفندماه برگزار مي‌شود،‌ سينماي غرب و فرقه‌گرايي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.


وي به برنامه‌هاي خانه فرهنگ دردار اشاره كرد و گفت: همايش خانواده و فرهنگ با حضور دكتر شرفي در تاريخ 10 اسفندماه، ارسال پيامك به كسبه محل و اصناف بازار به منظور ترويج فرهنگي مذهبي و اسلامي، يك مجتمع- يك كتابخانه و پيك دانش از جمله برنامه‌هايي است كه اين مركز تا پايان اسفندماه درنظر گرفته است.


به گفته حيدري‌پور، «خنده‌بازار» نيز يكي ديگر از برنامه‌هاي خانه فرهنگ دردار است كه با حضور شاعران جوان منطقه و اساتيدي مانند پرويز عباسي داكاني و سعيد بيابانكي با موضوع كسب و كار در قالب طنز و شعر در تاريخ 14 اسفندماه برگزار مي‌شود. كارگاه‌هاي خلاقيت و رياضي، آموزش طب سوزني،‌ مثنوي‌شناسي، فيلم‌سازي و روانشناسي شخصيت از جمله كارگاه‌هايي است كه خانه فرهنگ دردار برگزار مي‌كند.


رييس فرهنگسراي شهر به برنامه‌هاي خانه فرهنگ امامزاده يحيي (ع) اشاره كرد و افزود: نهال كوچك به مناسبت روز درختكاري و تردد آسان با مشاركت سازمان اتوبوسراني از جمله برنامه‌هايي است كه از سوي اين مركز در نظر گرفته شده است.


وي تصريح كرد: نمايشگاه عكس تهران قديم و برنامه استقبال از ميهمانان نوروزي از سوي خانه فرهنگ كوثر در تاريخ 20 اسفندماه و برگزاري محافل انس با قرآن، ايستگاه تندرستي، نگاه خلاق و ويژه‌برنامه‌هاي الهي به اميد تو و بازار بهاري در سبزه‌ميدان از جمله برنامه‌هايي است كه از سوي خانه فرهنگ آيت‌الله ايرواني تا پايان سال جاري برگزار مي‌شود.

نظر شما