جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۳۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي:
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اينکه شهريه دانشگاه هاي غيردولتي بايد از بلاتکليفي خارج شود، گفت: طرح تشکيل کميته تعيين نحوه پرداخت شهريه در دانشگاههاي غيردولتي در دستور کار نمايندگان مجلس قرار دارد.

به گزارش "شهر" نورالله حيدري دستنايي با اشاره به آخرين جزئيات تشکيل کميته نحوه پرداخت شهريه در دانشگاه هاي غيردولتي اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه در حال حاضر شاهد تعيين نرخ هاي متفاوتي از سوي دانشگاه ها براي شهريه ها هستيم، تورم و افزايش قيمت ها اقتضا مي کند تا شهريه ها متناسب با قيمت روز تعيين شود بنابراين احتمال تشکيل کميته اي مرتبط با اين موضوع در وزارت علوم وجود دارد.

 

وي افزود: هم اکنون نيز طرح تشکيل کميته تعيين نحوه پرداخت شهريه در دانشگاه هاي غيردولتي به صورت غير رسمي در کميته آموزش عالي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است.

 

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با علت غيررسمي بودن تشکيل اين کميته بيان کرد: به اين دليل غيررسمي است که کميته آموزش عالي کميسيون که نقش اصلي را در دانشگاه ها بر عهده دارد بر اساس دستوري که از کميسيون گرفته است در حال بررسي وضعيت موجود و ارائه راهکاري در اين رابطه است.

 

حيدري اضافه کرد: بنابراين، در قدم هاي نخست در حال ساماندهي کردن فضا و جمع آوري نقطه نظرات پراکنده که هنوز نهايي نشده به کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هستيم.

 

وي در ارتباط با اعضاي کميته تعيين نحوه پرداخت شهريه در دانشگاه هاي غيردولتي تاکيد کرد: اعضاي اين کميته هنوز به طور قطعي مشخص نشده اما احتمال کاهش يا افزايش اعضا با توجه به حضور دستگاه هاي مربوطه در اين کميته وجود دارد.

 

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي يادآوري کرد: پيش از اين نيز در اوايل سال 89 طرح فوريت تشکيل کميته اي براي تعيين شهريه دانشگاهها در صحن علني مجلس شوراي اسلامي مطرح اما بررسي اين طرح به سال آينده موکول شد.

 

نماينده مردم چهارمحال بختياري، اردل و فارسان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هر چند پيشنهاداتي از سوي دستگاه ها و اعضاي کميته مطرح شده اما در حال حاضر به علت تصويب نشدن، اين طرح وجاهت لازم را به عنوان دستور کار کميسيون ندارد.

 

حيدري خاطرنشان کرد: اين طرح به احتمال زياد در صحن علني مجلس تصويب مي شود، چون شاهد يک سري مراجعات و انتقادها از سوي دانشجويان و خانواده هاي آنها هستيم.


نظر شما