يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۳۳۵۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
رييس فرهنگسراي فناوري اطلاعات از شركت بيش از 20 استان در دهمين دوره از مسابقات روبوتيك ويژه دانش‌آموزان نخبه سراسر كشور خبر داد و گفت: استان خراسان و به ويژه شهر مشهد بيشترين شركت‌كننده را به خود اختصاص داده است.

«علي‌اكبر اميري» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: مسابقات سراسري روباتيك دانش‌آموزي روز جمعه ششم اسفندماه با حضور 640 تيم و بالغ بر يك هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان نخبه كشور در فرهنگسراي رازي برگزار مي‌شود.


وي افزود: بيش از 20 استان از سراسر كشور در اين دوره از مسابقات شركت كرده‌اند كه به ترتيب استان خراسان و شهر مشهد، استان خوزستان و شهر اهواز و شهرهاي اصفهان،‌ شيراز و تبريز بيشترين شركت‌كننده را به خود اختصاص داده‌اند.


اميري اظهار داشت: اين جشنواره نظر به تأکيد مقام معظم رهبري در استفاده صحيح و مناسب از ظرفيت‌هاي علمي نخبگان در راستاي توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابي در مسير رفع موانع و مشکلات توليد دانش و جنبش نرم‌افزاري و همچنين لزوم توجه به آموزش و پرورش، آموزش تکنولوژي‌هاي نوين و فن‌آوري‌هاي نو و همچنين تقويت خودباوري و اعتماد به نفس دانش‌آموزان برگزار مي‏شود.


رييس فرهگسراي فناوري اطلاعات با بيان اينكه اين جشنواره داراي دو بخش است، ادامه داد: بخش اصلي شامل برگزاري مسابقات در 20 رشته مانند آتش نشان، هزار توي شهري (ماز هوشمند نوري) ،جاده صاف کن(شي جمع کن مغناطيسي) ،رالي، خدمتکار، جنگجو، فوتباليست، نورخور، مين ياب، ميکروموس مقدماتي و تعقيب خط دانش آموزي و . . . است و بخش جنبي نيز به برگزاري کارگاه هاي تخصصي، ويژه شرکت کنندگان، توليد و توزيع محصولات فرهنگي از جمله روزنامه ديواري، لوح فشرده آموزشي، بسته‌هاي آموزشي خلاقيت، برپائي كارگاه‌هائي در زمينه‌هاي مرتبط با هوافصا، نجوم، نانو، بيوشيمي، شيمي، زيست شناسي، خلاقيت و برپائي مراسم افتتاحيه و اختتاميه مسابقه با حضور مسئولين کشوري و اهداي جوايز به برگزيدگان اختصاص مي‌يابد.


به گفته اميري، سال گذشته 440 تيم در اين جشنواره شركت كردند كه امسال با افزايش چشمگيري به 640 تيم افزايش يافته است و اين خود ركوردي در اين مسابقات به شمار مي‌رود.


اين جشنواره يکروزه در تاريخ ششم اسفند ماه سال جاري در محل سالن شهيد فهميده فرهنگسراي رازي به نشاني تهران، ميدان قزوين، خيابان قزوين، جنب شهرداري منطقه 11، فرهنگسراي رازي برگزار مي‏شود.

نظر شما