جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۹
کد خبر: ۳۳۵۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
گزارشي كوتاه از دومين روز جشنواره موسيقي فجر/
ارکستر سمفونيک تهران به رهبري شهرداد روحاني شامگاه ديروز سه شنبه سوم اسفندماه براي دومين بار در تالار وحدت روي صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار شهر، ارکستر سمفونيک تهران با 88 نوازنده که شهرداد روحاني رهبري آن‌ها را بر عهده داشت، شب گذشته کنسرتو شماره يک چايکوفسکي را با پيانوي سولوي اميرمهيار مرادي و همچنين قطعات «EGMONTOVERTURE op.84» از بتهوون، «FINLANDIA» از J.Sibelius، «ROMANIANFOLKDANCES» از B.Bartok و قطعه‌اي از حشمت سنجري را اجرا کردند.

در اين اجراي گرم و پرمخاطب، قطعه آخر از حشمت سنجري به دليل تشويق مداوم مخاطبان توسط شهرداد روحاني به آن‌ها هديه شد. امير مهيار مرادي که سولوي بي‌نظير پيانو در بخش اول اجرا بود، در انتهاي اين بخش از حاضران خداحافظي کرد و قطعات بعد از آنتراکت بدون پيانو و با هنرنمايي سوليست ويولون ارسلان کامکار و گروه سازهاي بادي اجرا شدند.

در اين کنسرت که در بخش جنبي بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر اجرا شد، مسعود کيميايي و پسرش نيز حضور يافتند.
همچنين در طول اين اجرا، راديو فرهنگ در فضاي لابي تالار وحدت اجراي زنده‌ داشت و مصاحبه‌‌هايي با اهالي فرهنگ و هنر که در کنسرت حضور داشتند، از اين راديو به صورت زنده پخش مي‌شد.

پس از اين اجرا، ساعت 21 رضا صادقي در برج ميلاد به روي صحنه مي‌رفت و بخشي از حاضران در اين تالار وحدت، در دقيقه‌هاي پاياني و پيش از اتمام کنسرت، سالن را به مقصد برج ميلاد ترک کردند.

برنامه بعدي جشنواره موسيقي فجر در تالار وحدت، اجراي گروه کر آوازي تهران به سرپرستي ميلاد عمرانلو بود و تداخل مخاطبان اين دو اجرا تالار وحدت را مملو از جمعيت کرده بود.

ارکستر سمفونيک تهران به رهبري شهرداد روحاني، شب دوشنبه دوم اسفندماه نيز در تالار وحدت روي صحنه رفته بود.

امروز نيز در اين تالار گروه «رستاک» به سرپرستي سيامک سپهري راس ساعت 18:30 و ارکستر سمفونيک صدا و سيما به رهبري محمد بيگلري‌پور راس ساعت 21 روي صحنه مي‌روند.



نظر شما