جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۳۵۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به کارگيري تجهيزات الكترونيكي و اپتيكي براي کنترل مرزهاي کشور گفت: به دنبال استفاده صداهاي هوشمند در برجك‌هاي مرزي هستيم تا ميزان خطرات جاني ماموران را کاهش دهيم.

به گزارش خبرنگار شهر، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم روز چهارشنبه در حاشيه همايش فرماندهان مرزباني كشور گفت: در حال حاضر براي كنترل مرزها از تجهيزات الكترونيكي و اپتيكي استفاده مي‌شود. و همچنين به دنبال استفاده صداهاي هوشمند در برجك‌هاي مرزي هستيم چرا كه استفاده از اين تكنولوژي‌ها در كاهش هزينه‌ها و خطرات جاني ماموران بسيار تاثيرگذار است .

سردار احمدي مقدم با اشاره به اينكه در حال حاضر 300 كيلومتر از مرزهاي زابل به وسيله فيبر نوري حتي از تهران قابل مانيتورينگ است.

سردار احمدي مقدم افزود: در حال حاضر با كنترل ويژه مرزها مسير قاچاق موادمخدر تغيير كرده است بطوري كه در يك دهه قبل مواد مخدر از مرزهاي خراسان به داخل كشور قاچاق مي‌شد و پس كنترل مرزهاي شرقي اين مسير به سيستان و بلوچستان تغيير كرد و در حال حاضر با تكميل امتداد مرزها قاچاق مواد مخدر به خليج فارس، درياي عمان تغيير مسير داده است بطوري كه در بوشهر تشكيلات مواد مخدر 2 برابر سال گذشته شده است كه اين خود يك زنگ خطر بزرگ است .

سردار احمدي مقدم اظهار داشت: بنابراين تقويت ناوگان دريايي و درياباني يكي از اولويت‌هاي پليس است.

احمدي مقدم در خصوص اقدامات پليس براي نوروز گفت:‌ پيشگيري‌هاي لازم در اين خصوص انديشيده شده است و در حال حاضر طرح‌هاي ترافيكي و كنترلي در مناطق پر رفت و آمد به اجرا گذاشته شده است.

سردار احمدي مقدم در خصوص برخورد با جرائم خشن گفت: بنابه موقعيت هر استان اين طرح اجرا مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي مبني بر به شهادت رسيدن 2 تن از ماموران نيروي انتظامي توسط تروريست‌ها در مريوان گفت: آخرين اقدامات انجام شده در اين خصوص را در جريان نيستم اما هماهنگي‌هاي لازم براي شناسايي اين عوامل ترور صورت گرفته است اما عموما در منطقه شمال غرب و غرب دو گروه سلفي‌ها و گروهك پژواك هستند كه دست به چنين اقداماتي مي‌زنند .

احمدي مقدم با اشاره به اقدامات پليس در برقراري امنيت گفت: در سال گذشته با توجه به جريانات فتنه، جرائم به خصوص سرقت افزايش يافته بود كه خوشبختانه امسال اين جرائم كاهش چشم‌گيري داشت.

نظر شما