جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۳۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
آخرين اجراهاي جشنواره موسيقي فجر/
بيست و ششمين جشنواره موسيقي فجر در آخرين روز برگزاري، ميزبان 10 اجرا و يک نشست تخصصي خواهد بود. يکي از اين اجراها، اجراي ارکستر مجلسي نياوران در فرهنگسراي نياوران است.

به گزارش خبرنگار شهر، آخرين روز از جشنواره موسيقي فجر برنامه‌‌هايي را در بر دارد که از آن جمله مي‌توان به نشست «جايگاه موسيقي در سياست‌گذاري‌هاي رسانه‌اي ايران»، ششمين نشست از سلسله نشست‌هاي «موسيقي و رسانه» به مديريت افشين داورپناه اشاره کرد.


اين نشست امروز شنبه هفتم اسفندماه ساعت 16 در تالار اجتماعات پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.

امروز هيچ کنسرتي در تالار وحدت برگزار نخواهد شد و اين تالار ميزباني خود براي کنسرت‌هاي جشنواره موسيقي فجر را شب گذشته با دومين کنسرت ارکستر موسيقي ملي به رهبري برديا کيارس و اجراي ارکستر وکر آکادميا به رهبري فريد عمران، به پايان رساند؛ هرچند اين تالار فردا يکشنبه هشتم اسفندماه از ساعت 19 ميزبان مراسم اختتاميه و اهداي جوايز اين جشنواره خواهد بود.

در تالار رودکي امشب دو اجرا ارائه مي‌شود که يکي تريوي راديون، آنسامبل هلندي به سرپرستي نيل ون در ليندن است که ساعت 18:30 روي صحنه مي‌رود و ديگري اجراي از گروه کر دفتر موسيقي به سرپرستي مسعود کاظم‌زاد است که ساعت 21 ارائه خواهد شد.

همچنين سالن فرهنگسراي نياوران امروز از ساعت 18:30 ميزبان تکنوازي گيتار کلاسيک توسط فرزين طهرانيان، عليرضا تفقدي و مهرداد پاکباز و از ساعت 19 ميزبان ارکستر مجلسي نياوران به رهبري ميثم مروستي خواهد بود.

در تئاتر شهر نيز گروه رومي به سرپرستي پدرام درخشاني از ساعت 21 روي سن مي‌رود و در تالار انديشه گروه ارکسنر ارف به رهبري مسعود نظر از ساعت 20 اجرا خواهد داشت.

سالن سوره حوزه هنري نيز امروز از ساعت 19 ميزبان دو گروه «رها» به سرپرستي مهدي تيموري و «خموش» به سرپرستي محمد ذاکرحسين است. در تالار ايوان شمس نيز گروه فوژان به سرپرستي حميدرضا ديبازر از ساعت 20 روي سن مي‌رود.

همچنين در فرهنگسراي ارسباران، گروه «ارس نوا» به سرپرستي آرمين قيطاسي از ساعت 19 روي سن خواهد رفت و گروه موسيقي «زير بارون» به سرپرستي و خوانندگي سهراب پاکزاد و خوانندگي امير طبري و گروه شهاب رمضان به سرپرستي رضا تاجبخش ساعت 21 در برج ميلاد کنسرت خود را اجرا مي‌کنند.
بيست و ششمين جشنواره موسيقي فجر از دوم اسفندماه همزمان با ميلاد پيامبر اسلام(ص) آغاز شد و با شش نشست تخصصي و 70 اجرا در دو بخش جنبي و رقابتي، فردا يکشنبه هشتم اسفندماه به کار خود پايان مي‌دهد.

نظر شما