شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۳۴۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴
شهردار تهران با بيان اينکه شهيد رستگار مايه افتخار همه ماست، گفت: شهيد رستگار ، فرمانده‌اي شجاع و دلاور بود و با رفتار و عمل خود نشان داد عقلانيت و ولايت مداري خاصيت بچه‌هاي جنگ است.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف با حضور در يادواره سردار شهيد حاج کاظم نجفي رستگار ، فرمانده لشگر 10 سيد الشهدا که شب گذشته-13 اسفند- در تالار بزرگ کشور برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمنده ها يکديگر را نمي شناختند و هر کدام از شهري آمده بودند اما بعد از آشنايي از برادر خوني نزديکتر مي شدند .


او در ادامه به آشنايي خود با شهيد رستگار اشاره کرد و گفت : با اين شهيد بزرگوار در منطقه سومار و پيش از عمليات مسلم بن عقيل (ع) آشنا شدم ، در آن عمليات شهيدان رستگار ، محسن و حسين مهاجر و شهيد آهني آنقدر با يکديگر صميمي شدند که انگار چندين سال است با هم زندگي کرده اند و در نهايت همه شان به شهادت رسيدند ، حسين مهاجر در همان منطقه اي که شهيد باکري به شهادت رسيد شهيد شد و پيکرش نيز هنوز به وطن بازنگشته است.


او افزود : شهيد رستگار نيز در وصيت نامه خود ، شهادت را از خدا خواسته بود و خدا اينگونه خواسته او را اجابت کرد و نه تنها بدنش تکه تکه شد بلکه پيکرش نيز سال ها زير خاک مي ماند و بعد از 13 سال به وطن بازگردانده شد.


شهردار تهران با اشاره به همزماني تقريبي ايام شهادت شهيدان رستگار، باکري و همت گفت: هرکدام از شهدا از ديگري براي ما عزيزترند و ما نيز در خدمتشان هستيم و بايد تلاش کنيم که نام شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت را که تنها راه رستگاري ماست پيش بريم.


دکتر قاليباف افزود : زماني که در شرايط سخت و با مظلوميت ، رزمندگان به شهادت مي رسيدند کسي فکر نمي کرد روزي صدام به اين ذلت و به دست دوستان خود اعدام شود .


او با اشاره به جريانات پيش آمده در برخي کشورهاي خاورميانه و بيداري اسلامي منطقه نيز گفت : باورمان اين است که اين حوادث نشات گرفته از مظلوميت خون شهدا ، سيره اهل بيت (ع) و مکتب اسلام است و خداوند وعده داده هرکسي که در مسير سنتهاي الهي قدم بردارد ، پيروزي از آن اوست.


شهردار پايتخت تاکيد کرد : ما امروز نيز در مسير پيروزي گام برمي داريم و اين به برکت خون شهداست.


دکتر قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت شناخت جامعه از شهدا اشاره کرد و ادامه داد : آنطور که بايد و شايد ، مردم برخي از شهدا را نمي شناسند و بايد براي حاصل شدن اين شناخت تلاش کرد.


او با بيان اينکه تاکيد داريم نام چنين شهيداني را بر روي پروژه هاي بزرگ و ماندگار شهر تهران بگذاريم اظهار داشت : مکاني براي نهادن نام شهيد رستگار نيز در نظر گرفته ايم ، که با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران ، اين نامگذاري در سال 90 صورت خواهد گرفت.

نظر شما