جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۳۴۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
شهرداري منطقه 15 در راستاي اجراي طرح استقبال از بهار و همزمان با هفته منابع طبيعي و روز درختکاري 45000 اصله نهال مثمر و غيرمثمر را بين شهروندان توزيع مي‌کند.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15 ، معاونت امور شهري و فضاي سبز اين منطقه با هدف توسعه سرانه فضاي سبز و تشويق شهروندان به مشارکت در امر درختکاري تعداد 45000 اصله نهال رايگان را بين شهروندان توزيع مي‌كند.


بنا براين گزارش، نهال‌هاي ياد شده شامل انواع زبان گنجشک، زيتون تلخ، خرمالوي پيوندي، گيلاس، توت نرک، به، ختمي درختي، توري چند شاخه، گردو ، توت سفيد، آلبالو، اقاقياي پيوندي، ليلکي، ارغوان چيني و ابرايشم مصري است.


اقدام مذکور از تاريخ 15 تا 22 اسفند ماه در ده ايستگاه سطح نواحي هشتگانه منطقه 15شامل بوستان وفا در ناحيه يک، بوستان گلچين در ناحيه دو، ميدان امام رضا (ع) در ناحيه سه، بوستان کوهسار در ناحيه چهار، بوستان فجر در ناحيه پنج، بوستان والفجر در ناحيه 6، بوستان آزادي در ناحيه هفت، بوستان گلسرخ در ناحيه هشت و بوستان‌هاي خليج فارس و فدائيان اسلام به صورت مستقل انجام مي شود و کارشناسان فضاي سبز نيز در تمام ايستگاه‌ها جهت پاسخگويي به سئوالات شهروندان، آموزش نحوه غرس نهال‌هاي تحويل شده و همچنين توزيع بروشورهاي آموزشي حضور دارند.


اين گزارش مي‌افزايد كه معاونت امور شهري و فضاي سبز منطقه 15 همچنين با هدف فرهنگ‌سازي صحيح درختکاري بين شهروندان به ويژه نسل جوان مراسمي را با حضور گسترده مردم از ساعت 10 تا 12 صبح روز سه شنبه ـ 17 اسفند ماه ـ با اجراي برنامه‌هاي آموزش کاشت نهال و نشاء، مسابقه نقاشي، تقدير از شهروندان نمونه، تقدير از باغبانان نمونه و اهداء جوايز به شهروندان مسوول در امرنگهداري فضاي سبز را در بوستان گلشن واقع در خيابان بو علي شرقي برگزار مي‌كند.

نظر شما