جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۶
کد خبر: ۳۴۱۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲
مشاركت شهروندان مناطق 22 گانه شهر تهران در طرح استقبال از بهار ، نقش موثري در اجراي مطلوب اين طرح به همراه داشته است .

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي اداره كل برنامه ريزي و توسعه شهري امور مناطق شهرداري تهران ، با آغاز طرح استقبال از بهار 1390،مناطق22 گانه با برگزاري جلسات مختلف با شوراياران محله هاي 374 گانه شهر تهران ، نقطه نظرات و مسائل و مشكلات محله هاي مختلف شان در قبال محله ها را اخذ و برنامه ريزي و بستر مناسبي را براي تحقق نيازهاي اعلام شده آنها فراهم كرده اند .

همچنين در تعدادي از محله هاي شهر تهران نيز از سوي شوراياران بعضي از مناطق ، به مناسبت هفته منابع طبيعي ( هفته درختكاري ) به صورت خودجوش برنامه هاي ويژه اي تدارك ديده شده است تا باغچه هاي مشاركتي در سطح محله ها ايجاد كرده و با غرس نهال ، در طول سال نسبت به آبياري ، رسيدگي و نگهداري از آنها توسط شهروندان صورت گيرد .

در ديگر برنامه هاي مناطق ، شهرداران مناطق 22 گانه با برگزاري مجموعه جلسه هاي مختلف با شوراياران ، برنامه هاي در نظر گرفته شده در اين طرح را نمايش داده و از شوراياران كه به عنوان معتمدان محله ها تلقي مي شوند خواسته اند تا نيازها و مشكلاتي كه در سطح مناطق وجود داشته و در پيش بيني ها لحاظ نشده است را اعلام ، كه تا پايان طرح استقبال از بهار به اجرا گذاشته شوند.

همچنين مي توان از برنامه هاي مشاركتي شهروندان در طول اجراي طرح استقبال از بهار ، به اهداء رنگ و قلم مو از سوي نواحي به منازل و صاحبان واحدهاي صنفي و تجاري واقع در 22 محله منتخب اشاره كرد كه شهروندان همزمان با شستشو و نظافت شهر كه توسط نواحي 123 گانه صورت مي گيرد ، نسبت به رنگ آميزي در و كركره هاي منازل و واحد هاي تجاري خود اقدام مي كنند.

 

اهداء نهال و غرس آن از سوي شهروندان در منازل ، باغچه ها و مقابل واحدهاي تجاري و همچنين شركت در طرح هبه از جمله اقدامات مشاركتي شهروندان در طول اجراي طرح استقبال از بهار 1390 به شمار رفته و حضور پررنگ آنها در برنامه ها ، از نقاط قوت اين طرح محسوب مي شود.

شهروندان تهراني مي توانند براي بيان نقطه نظرات ، مسائل و مشكلات ، پيشنهادات و انتقادات خود از مجموعه شهرداري تهران به وي‍ژه اجراي طرح استقبال از بهار را با تماس به شماره تلفن هاي 137 و 1888 مطرح كرده و براي سهيم شدن در برنامه هاي مشاركتي ، به خانه هاي محله هاي 374 گانه شهر تهران مراجعه كنند.

نظر شما