جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۰
کد خبر: ۳۴۱۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه 9 از کاشت 150هزار اصله نهال در معابر و بوستان هاي اين منطقه خبر داد که با مشارکت شوراياران و شهروندان از 15 اسفند همزمان با روز درختکاري تا پايان اين ماه انجام مي‌شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 9، حميد جواني ضمن اعلام اين مطلب به اقداماتي که براي ارتقاي سرانه فضاي سبز در سطح منطقه 9 انجام شده است اشاره کرد و گفت: به منظور ايجاد فضاهاي سبز و زيبا براي شهروندان و در راستاي اجراي طرح هايي براي دست يابي به اهداف عالي شهرداري تهران که همانا رفاه شهروندي و زندگي در محيط سبز، زيبا و پاکيزه است، به شناسايي نقاط مختلف براي احداث فضاي سبز پرداختيم و اقدامات وسيعي در اين خصوص انجام شده است.

 

او خاطر نشان کرد: توزيع و کاشت نهال در 7 روز متوالي و در 3 پايگاه اهداي نهال که در بوستان هاي معين، المهدي(عج) و شمشيري داير است، صورت مي گيرد و در اين اقدام، گونه هاي مختلف گياهي از جمله توت، چنار و تبريزي کاشته مي شود.

 

او گفت: همه ساله طرح اهداي نهال به شهروندان منطقه در هفته منابع طبيعي انجام مي شود که با توجه به استقبال بسيار خوبي که از اين طرح شده، امسال نيز به نحو چشمگيري افزايش مي يابد و 150 هزار اصله نهال با مشارکت و همکاري  شوراياران محلات  در معابر و بوستان هاي منطقه کاشته مي شود.

 

جواني افزود: کلينيک هاي گل و گياه منطقه 9 امسال نيز همچون سال گذشته نسبت به آموزش نحوه صحيح کاشت درخت، نگهداري و آبرساني نهال هاي اهدايي همراه با تحويل خاک و کود مناسب اقدام مي کنند.

 

معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه با اشاره به اين مطلب که در حال حاضر 27 هزار اصله درخت در منطقه وجود دارد اظهار داشت: با توجه به کمبود فضا، سرانه فضاي سبز منطقه در حد استاندارد نيست و در همين راستا اقداماتي از قبيل کاشت نهال در معابر، احداث فضاي سبز عمودي بر روي عرشه پل هاي عابر پياده صورت گرفته است و در تلاش هستيم تا پايان سال 90 سرانه فضاي سبز را در منطقه 9 به حد استاندارد برسانيم.

نظر شما