جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۳۴۲۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
رئيس جمهوردر مراسم گراميداشت هفته منابع طبيعي تاکيد کرد:
رئيس جمهور شهرداري تهران را ‌جزو قوي‌ترين شهرداري‌هاي كشور دانست و گفت: شهرداري تهران به طور نامحدود هرچقدر بتواند از منابع بيرون براي حمل و نقل تسهيلات بگيرد، دولت تضمين مي‌دهد كه 50 درصد آن‌را بازپرداخت مي‌كند.
 به گزارش " شهر " محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور امروز (يکشنبه) طي سخناني در مراسم جشن درختكاري و افتتاح 2 هزار هكتار جنگل‌كاري در قالب طرح كمربند پيرامون ‌شهر تهران ‌نقش درخت در چرخه محيط زيست را مهم دانست و گفت: درخت موجب طراوت محيط و افزايش بارندگي مي‌شود و علاوه بر اين نيز پاك كردن هوا از كارهاي بسيار مهم درخت و فضاي سبز است.

 
رئيس‌جمهور ايرادهاي مديريت شهري موجود را در مديريت تحولات جمعيتي و ترافيکي شهر هاي کشور مورد اشاره قرار داده و با تاکيد بر جايگزيني مدلي نوين و مناسب گفت:با توجه به شرايط موجود ضرورت دارد با اقدام انقلابي و برنامه ريزي شده مدل جديدي براي اداره امور شهر ها تدوين و اجرايي کرد.


وي  با تاکيد بر اينکه آلودگي هوا از اساسي ترين مشکلات تهران است گفت: براي برطرف کردن آن بايد ابتدا منشاء اين آلودگي شناسايي شود .

توسعه حمل و نقل عمومي در تهران گسترش خوبي داشته است 

رئيس‌جمهور افزود:  شهرداري تهران به عنوان بزرگترين و قوي ترين شهرداري کشور تلاش زيادي براي اداره ابرشهر تهران انجام مي دهد اما سرعت تحولات شهري ، همواره جلوتر از اين تحولات است.

وي تصريح کرد: حمل و نقل شهري يکي از منابع ايجاد آلودگي هواي تهران است اما با وجود اينکه در سالهاي اخير در مجموع منابع بسيار قابل توجهي براي توسعه حمل و نقل عمومي در تهران اختصاص يافته و اين حوزه انصافاً گسترش خوبي يافته است اما هنوز از سرعت تحولات جمعيتي و ترافيکي عقب هستيم.


رئيس‌جمهور از ديگر منابع ايجاد آلودگي در هواي تهران را سوخت ناشي از وسايل گرمايشي در فصول سرد سال ذکر کرد و گفت : در تهران روزانه حدود 13 ميليون ليتر بنزين مصرف مي شود و در فصول سرد سال که حدود 70 روز به طول مي انجامد روزانه حدود 50 ميليون ليتر سوخت به مصارف گرمايشي منازل مسکوني و ادارات و مراکز تجاري و بازرگاني اختصاص مي يابد که اين رقم حدود 4 برابر مصرف بنزين در تهران است و آلودگي آن درست زماني وارد فضاي تهران مي شود که سرماي هوا ،موجب ماندگاري هوا شده و آلودگي در تهران را تشديد مي کند.


رئيس‌جمهور با تاکيد بر اهميت حضور مردم در اداره امور کشور ، گفت : بايد مدل شهرسازي و روش هاي توسعه شهري در کشور به گونه اي اصلاح شود که اداره بخش هايي از امور شهري از جمله ايجاد و حفظ فضاي سبز به خود مردم واگذار شود .

وي با بيان اينکه هيچ شهري در مقياس تهران در دنيا وجود ندارد که تا اين حد آپارتمان نشين داشته باشد ، خاطر نشان کرد: مي توان زمين هاي گسترده اطراف تهران از جمله در شرق را به قطعات، يک هزار متري تقسيم کرده و با قيمت مناسب در اختيار مردم قرار داد به اين شرط که فضاي سبز و شکل ظاهري آن را همواره حفظ کنند در اين صورت هم فضاي سبز در کشور با سرعت و کيفيت مناسبتر گسترش مي يابد و هم هزينه هاي مديريت شهري کاهش يافته و کيفيت خدمات شهري افزايش مي يابد.

دکتر احمدي‌نژاد اظهار داشت : شهرداري تهران با آن که توانش قابل مقايسه با ساير شهرداري هاي کشور نيست در سال نمي تواند بيش از 2 هزار هکتار جنگل کاري را اجرا کند در حالي که کشور سالانه به بيش از 500 هزار هکتار جنگل کاري نياز دارد و چاره رسيدن به اين سطح فقط در آن است که اين بخش از مديريت شهري به مردم واگذار شود .

نگراني رييس جمهور از اتفاق ناگوار در تهران

رئيس‌جمهور با اظهار نگراني از وقوع احتمالي حوادث طبيعي در تهران تصريح کرد : اگر خداي ناکرده اتفاق ناگواري در تهران بيفتد حتي وقتي همه به کمک مدير بحران شهر بروند باز هم نمي توان اوضاع را جمع کرد لذا بايد مدل مديريت و توسعه شهر را تغيير داده و با اختصاص زمين هاي مناسب و ارزان قيمت به مردم آنها را به سمت ويلا نشيني سوق داد تا هم فضاي سبز گسترش يابد هم هزينه خدمات شهري و نگراني از بابت تبعات بروز حوادث طبيعي کاهش يابد.


نظر شما