جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۵
کد خبر: ۳۴۲۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۰
رييس سازمان پارک‌ها و فضاي سبز تهران:
رييس سازمان پارک و فضاي سبز شهرداري تهران با بيان اين که امسال 118 پارک محله اي ، منطقه اي و فرامنطقه اي در سال جاري احداث شده است، گفت: در سه دهه اخير شاهد رشد 1000 درصدي فضاي سبز در سطح شهر هستيم.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،علي محمد مختاري صبح امروز-15 اسفند- در مراسم جشن درختکاري و افتتاح 2000 هکتار جنگل کاري در قالب طرح کمربند سبز پيرامون شهر تهران گفت : با انقلاب اسلامي چهره تهران دگرگون شد و اين دگرگوني در حوزه درختان شهر نيز که پيش از اين توزيع ناعادلانه اي در سطح شهر داشت به چشم آمد ، به نحوي که در سه دهه اخير شاهد رشد 1000 درصدي فضاي سبز در سطح شهر هستيم.


او افزود : بوستان هاي شهري از 71 بوستان در سال 57 به 1700 بوستان در سال 89 رسيده است .


مختاري خاطر نشان کرد : رفع محروميت و همسان سازي فضاي سبز در جنوب تهران و مدرن سازي امکانات در سال هاي بعد انقلاب در صدر اقدامات شهرداري قرار داشته است و بوستان هاي فرامنطقه اي ، احداث بوستان هاي بانوان از اقداماتي بود که علاوه بر افزايش سرانه فضاي سبز ، خدمات فرهنگي و ورزشي را نيز گسترش داده است .


رييس سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري تهران در ادامه اظهار کرد : از محورهاي اصلي سازمان پارک ها ، طرح عظيم کمربند سبز پيرامون تهران بوده است که در فاز اول 30 هزار هکتارانجام شده و در فاز دوم 50 هزار هکتار تصويب و به شهرداري ابلاغ شده است .


مختاري با بيان اين که طرح گسترش فضاي سبز به دليل کمبود زمين مناسب با مشکل روبروست گفت : تهران از نظر اقليمي خشک و نيمه خشک است و آلودگي هوا نيز وجود دارد و در اين راستا طرح کمربند سبز در فاز اول اجرا شده است .


به گفته او گسترش فضاي سبز علاوه بر بهبود وضعيت اقليمي از ساخت وسازهاي بي مورد اطراف کلانشهرها نيز جلوگيري خواهد کرد .


مختاري با بيان اين که در سال جاري حدود 2300 هکتار طرح کمربند سبز اجرا شده است ، گفت : اراضي ملي بلا معارض نداريم و اميدواريم با حمايت سازمان جنگل و مراتع اراضي مناسبي در اختيار شهرداري قرار گيرد تا فضاي سبز گسترش يابد .


او خاطر نشان کرد : امسال 118 پارک محله اي ، منطقه اي و فرامنطقه اي احداث شده است و يکي از تاکيدات مهم در اين ميان توزيع عادلانه امکانات و فضاي سبز بوده است که طرح محله محوري نيز در اين زمينه اجرا شده و موفق بوده است .


به گفته رئيس سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري تهران ، تملک و تجميع بافت هاي مسکوني و فشرده در حال انجام است تا فضاي آزاد شده از آن به سرانه هاي خدماتي و فضاي سبز اختصاص يابد .

نظر شما