جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۳۴۲۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
مدير کل حريم شهرداري تهران گفت: برنامه‌ريزي براي استفاده از حريم تهران بايد با نگرشي فراملي صورت گيرد و اميدواريم با اقداماتي که در دست انجام است، کارهاي ماندگاري براي نسل آينده انجام شود و ساماندهي حريم تهران موجب بروز تاثيرات فرهنگي بسياري شود.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد صباح الدين متقي مدير کل حريم شهرداري تهران با تاکيد بر اهميت نقش مردمي در صيانت از حريم پايتخت گفت: از هرگونه امکانات در حريم تهران براي استفاده شهروندان استقبال مي کنيم و بايد به‌گونه اي برنامه ريزي شود تا هرمکاني در حريم که قابليت استفاده بهينه براي شهروندان را دارد آماده شود تا به بهترين شکل از آن استفاده شود.


او افزود: برنامه‌ريزي براي استفاده از حريم تهران بايد با نگرشي فراملي صورت گيرد و به گونه‌اي انجام شود که هر گاه کسي به اين محدوده ها آمد متوجه شرايط متفاوت آن با ساير نقاط شود و زيبايي‌ها را به شکلي ملموس ببيند.


متقي تصريح کرد: ساماندهي حريم تهران تاثيرات فرهنگي بسياري نيز دارد و موجب صيانت از شهر خواهد شد و هم چنين مي تواند موجب کاهش بسياري از نابساماني‌ها در سطح شهر شود.


او در ادامه اظهار کرد: فراهم کردن اوقات خوب براي شهروندان با ساماندهي حريم گام بسيار مهمي است که تاثيرات روحي بسياري خوبي در شهروندان ايجاد مي‌کند، چنان‌که تجربه آن در ساير کشورها کاملا ديده مي‌شود و از اين رو بايد آن را به طور جدي در کلانشهر تهران اجرا کنيم.


مدير کل حريم شهر تهران تصريح کرد: طرح تفصيلي براي نقاطي ازحريم تهران به صورت نمايشگاهي در اختيار شهروندان قرار گرفته که نتايج بسيار خوبي به همراه داشته و نقطه نظرات ارزشمندي از آن به دست آمده است.


او با تاکيد بر اين که نقطه نظرات شهروندان درساماندهي حريم شهربسيار موثراست، گفت: قصد داريم تا گروهي تشکيل و به طور پايلوت در شهرداري مستقر شود تا بتوانيم به اين وسيله درختکاري و ساير برنامه هاي در دست اقدام در حريم را آغاز کنيم و اميدواريم با اين اقدامات کارهاي ماندگاري براي نسل آينده انجام شود.

نظر شما