جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۶
کد خبر: ۳۴۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
«سامان سالور» کارگردان سينما با بيان اينکه برگزاري جشنواره‌هاي موضوعي نظير فيلم شهر تاثير بسزايي در توجه به فرهنگ شهرنشيني، مقوله شهروندي و در نهايت تحقق شهر آرماني دارد، گفت: سينما تاثير بسزايي در تبيين مفاهيم شهري در جهت ارتقاي فرهنگ عمومي دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، کارگردان فيلم «سيزده 59» گفت: هر جشنواره به دليل آنکه موجب گردهمايي جمعي از فيلمسازان، منتقدان و مردم که صاحبان اصلي سينما هستند مي‌شود، اتفاق خوبي در سينماي ايران به شمار مي‌رود.


اين فيلمساز، دوره‌هاي مختلف جشنواره فيلم شهر را به عنوان رويدادي جوان مرور کرد و ادامه داد: برگزاري سه دوره از اين جشنواره از کيفيت مناسبي برخوردار بوده و جايگاه خود را در فرهنگ سازي در عرصه مسايل شهري حفظ کرده است.


کارگردان فيلم سينمايي «سيزده 59»، يادآور شد: جشنواره فيلم شهر فرصتي براي ساخت و عرضه فيلم هاي اجتماعي و شهري است و آثار ارايه شده در اين رويداد تاثير بسزايي در حرکت به سمت تحقق ايده شهر انساني و انسان شهري و فرهنگ شهرنشيني با ابزار سينما و تلويزيون دارد.


سالور گفت: توليدات سينمايي يکي از ابزارهاي فرهنگسازي با محور موضوع‌ها و مضامين شهري است، امروز بايد رسانه سينما بيش از گذشته استفاده شود.

اين فيلمساز ادامه داد: پرداختن به مسايل شهري از طريق سينما و تلويزيون نيازمند آشنايي دقيق فيلمسازان به موضوع هاي مرتبط دارد. آثار با محتواي اجتماعي مي تواند بر مخاطب تاثير عميق و سازنده داشته باشد.


وي يادآورشد: برگزارکنندگان جشنواره فيلم شهر به طور حتم تحقق اهداف فرهنگي را در دستور کار دارند، اميدواريم با مشارکت حداکثري فيلمسازان ارايه آثاراجتماعي – شهري در اين جشنواره انجام شود.


اين کارگردان سينما يادآورشد: جوايز، بخش‌ها و رويکردهاي جشنواه فيلم شهر اين رويداد سينمايي را به يکي از بهترين جشنواره هاي سينمايي کشور تبديل کرده و اميد مي‌رود که در اين دوره نيز آثار تاثيرگذاري از فيلمسازان در آن حضور داشته باشند.


چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر با رويکرد «شهري انساني براي انسان شهري»، ارديبهشت ماه سال آينده در تهران


علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانند به وب سايت رسمي جشنواره به آدرس www.urbanfilmfest.ir مراجعه كنند.

نظر شما