جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۴۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
شهرداري منطقه 15 در راستاي اجراي طرح استقبال از بهار و همزمان با هفته منابع طبيعي و روز درختکاري طي مراسمي با حضور مديران شهرداري منطقه و مسوولان محلي از شهروندان نمونه در امر توسعه فضاي سبز تقدير به عمل آورد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15، رضايي قائم مقام اين منطقه در بيان اهميت درختکاري گفت: پيامبر گرامي اسلام و ائمه ما توصيه بسياري در اين خصوص دارند و فطرت انسان نيز به‌گونه‌اي است که از کودکي به درخت علاقمند است و با توجه به اينکه بستر در فرهنگ ما فراهم است، شهرداري منطقه 15 با برگزاري برنامه‌هاي مختلف در صدد جلب مشارکت مردم جهت توسعه فضاي سبز و کمک به حفظ محيط زيست است.

او با اشاره به اينکه بايد به ياد هر شهيد درختي بکاريم، يادآور شد: شهرداري منطقه همزمان با هفته منابع طبيعي و روز درختکاري هزاران اصله نهال را در محدوده بوستان‌ها و جنگل کاري‌هاي داخل و خارج از حريم منطقه غرس مي‌کند تا تاثير آن محيط زيست سالم براي شهروندان باشد.

بر اساس اين گزارش، در ادامه مسعودي معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه15 نيز با اشاره به اينکه منطقه داراي 1650 هکتار فضاي سبز و 98 بوستان شهري است، گفت: تلاش ما بر اين است که بازپيرايي بوستان‌هاي سطح محدوده در خصوص اجراي شبکه روشنايي، معابر، مبلمان، آبنما و گسترش فضاي سبز را در اولويت کار خود قرار دهيم تا فضاي شاد و مفرحي را براي شهروندان مهيا کنيم.

او افزود: در سال آتي حدود 200 هکتار پوشش جنگل‌کاري و فضاي سبز در عرصه‌هاي بالا دست جاده امام رضا(ع) کاشته مي شود تا ضمن جلوگيري از توسعه نقاط سکونتگاهي غيرمجاز در حاشيه شهر، در تلطيف هوا و کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي موثر باشد.

هم‌چنين در اين مراسم از خانم‌ها سيغاريان، غفاري و کلهر به‌عنوان شهروندان نمونه در امر توسعه فضاي سبز (پرورش قارچ‌هاي خوراکي و گياهان آپارتماني) و از کارشناسان، آموزش‌گران فضاي سبز، مسوولان کلينيک گل و گياه و همچنين باغبان نمونه منطقه15 تقدير شد.

نظر شما