جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۳۴۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
در هفته منابع طبيعي و در راستاي اجراي طرح استقبال از بهار ، 32هزار اصله نهال در معابر منطقه 11 کاشته مي‌شود.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11، همزمان با فرارسيدن هفته منابع طبيعي، کاشت 32 هزار اصله نهال مثمر و غير مثمر در معاب ، بوستان‌ها، منازل شهروندان و مراکز دولتي اين منطقه نيز آغاز شده است.


بر اساس اين گزارش، احمد معصومي رييس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه 11 کاشت 32هزار اصله نهال در سطح منطقه را اقدام بسيار خوبي براي ارتقاي طراوت، شادابي و سرسبزي محله‌ها عنوان كرد و گفت: با اجراي طرح استقبال از بهار در روزهاي پاياني زمستان و همزماني آن با هفته منابع طبيعي که زمان بسيار مناسبي براي کاشت نهال است، 32 هزار اصله نهال در سطح اين منطقه کاشته مي شود تا از اين طريق علاوه بر ارتقاي سرانه فضاي سبز، از ديگر فوايد وجود و حضور گياهان در زندگي شهري بهره مند شويم و براي سرسبزي منظر شهر و تلطيف هوا کمک کنيم.


توزيع 5هزار نهال رايگان بين شهروندان

او ادامه داد: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي اجرا در طرح استقبال از بهار به ويژه 15اسفند روز درختکاري ، از مشارکت شوراياران محله نيز بهره مند شديم و با کمک آنان در ايستگاه‌هاي توزيع نهال رايگان نسبت به اهداي نهال به شهروندان اقدام کرديم.

از همين رو 5 ايستگاه توزيع نهال رايگان در بوستان‌هاي دانشجو، مهر، اوستا، قبله و رازي برپا شد که 5000نهال درختان مثمر از جمله خرمالو، زيتون، توت مجنون، زردآلو، آلو، هلو، شليل و گيلاس را به همراه بروشورآموزشي نحوه کاشت، نگهداري و آبياري درختان و کيسه‌هاي کود بين شهروندان توزيع کرد.

هم‌چنين کارشناسان فضاي سبز هم براي هرگونه مشاوره گياهپزشکي و راهنمايي لازم در اين ايستگاه‌ها مستقر هستند وچنانچه شهروندان توانايي کاشت نهال در حياط منزل‌شان را نداشته باشند، نيروهاي فضاي سبز اين کار را برايشان انجام ‌ دهند.


کاشت 6هزار اصله نهال در روز درختکاري

معصومي به کاشت 6000اصله نهال در روز درختکاري اشاره کرد و افزود: مراسم ويژه روز درختکاري امسال در محله عباسي و بوستان شهيد جلالي برگزار شد که با استقبال اهالي محل، خانواده‌ها و دانش آموزان روبه رو شد و شهروندان به همراه شهردار و ديگر مديران اين منطقه 300 اصله نهال در اين بوستان کاشتند و در ديگر بوستان‌ها و حاشيه معابر نيز کاشت نهال با همراهي شهروندان و شوراياران انجام شد.


کاشت 20هزاراصله نهال در هفته منابع طبيعي

رييس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه 11 همچنين طرح توزيع و کاشت 20هزار اصله نهال در هفته منابع طبيعي را يکي ديگر از اقدامات ويژه استقبال از بهار عنوان کرد و گفت: در اين هفته 20هزار اصله نهال در نواحي چهارگانه و بوستان رازي توزيع و کاشته مي شود و علاوه بر اين‌ها هزار اصله نهال نيز در پادگان هاي اين منطقه کاشته خواهد شد که شامل درختان توت، چنار، گردو، خرمالو و زيتون است.


معصومي از شهروندان منطقه 11 خواست تا ضمن کاشت درخت در باغچه منازل خود به نگهداري درختان معابر و بوستان‌ها نيز توجه کنند.

نظر شما