جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۵
کد خبر: ۳۴۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
با توجه به‌منويات مقام معظم رهبري صورت مي‌گيرد؛
مديركل حريم شهرداري تهران با بيان اين كه تا پيش از پايان سال 4200هكتار ديگر از دامنه جنوبي البرز درختكاري خواهد شد، تصريح كرد: شهرداري تهران تلاش دارد با استفاده از مشاركت شهروندان و سازمان‌هاي مردم نهاد نسبت به ارتقاي صيانت از حريم شهر تهران اقدام كند.

سيدصباح الدين متقي، مديركل حريم شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به فرموده مقام معظم رهبري براي گسترش فضاي سبز در تهران گفت: شهرداري تهران تا پيش از پايان سال، نسبت به درختكاري 4200 هكتار ديگر از دامنه جنوبي البرز در پهنه شمالي تهران اقدام مي‌كند.


او با اشاره به اين‌كه هفته گذشته نيز در 2هزار هكتار از اين پهنه درختكاري صورت گرفت، افزود: اين درختكاري‌ها در حريم شهر تهران، ضمن تلطيف هوا و افزايش سرانه فضاي سبز تهران، از ساخت‌سازهاي غيرمجاز در اين مناطق نيز جلوگيري مي‌كند.


مديركل حريم شهرداري تهران با تاكيد بر افزايش تعامل با ارگان‌هاي ذي‌ربط براي حفظ حريم و جلوگيري از زمين‌خواري در اين مناطق اظهار داشت: شهرداري تهران تلاش دارد با استفاده از مشاركت شهروندان و سازمان‌هاي مردم نهاد نسبت به صيانت از حريم شهر تهران اقدام كند.


او با بيان اين كه تعطيلات نوروز فرصت مناسبي براي تصرف در زمين‌هاي حريم و ساخت‌وساز غيرمجاز است، تصريح كرد: چهارشنبه گذشته جلسه‌اي با حضور شوراياري‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد 10 منطقه داراي حريم شهر تهران برگزار شد تا در تعطيلات نوروز از پتانسيل مردمي براي حفظ و حراست از حريم استفاده شود.


اين مسئول معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران خاطرنشان كرد: در ايام تعطيلات شهروندان داوطلب به‌رصد حريم شهر تهران خواهند پرداخت و در صورت مشاهده تخلف به حريم‌بانان اطلاع داده تا اقدامات قانوني صورت گيرد.

نظر شما